26 April 2017

BBQ Time! | Acara Makan-Makan Bersama Jiran :)

dulu mamaZN akui, memang suka terperap kat umah je
(sekarang pun sama, haha!) 
sebab pikir, kerja dalam umah adaaa je yg menanti
tapi kena gak kluar sekali sekala
ksian kat baby zaed

lately ni baru la tergerak hati
nak join aktiviti jiran-jiran :)
start masa folo pi family day trip
ke gambang aritu la ni
seronok plak join ramai-ramai... :D

baru-baru ni, ada plak aktiviti bbq
acara makan-makan, ada ke yang tolak?
rugi, rugi... hahaha! :P

mamaZN nak merasa kambing bako je, hihihi..
macam-macam adaaa malam tu
dari kambing, ayam, ikan, sotong, udang
semua pun dibako
ada plak sate, otak-otak
bihun goreng, roti jala, serawa durian pun ada
memang yummmehhh! ;)

malangnya, mamaZN x dapat lepak lama pun :'(
baby zaed asek dok tarik-tarik tangan ajak balik dah
baruuuuu je dok 10minit, dah dia ajak balik
sedih mak.. baru nak beramas mesra huhu!
paling sedih, kambinggggg bako pun mamaZN x sempat makan, huwaaa..!

tapi takpe.. no big deal ;)
walau kejap, mak tetap happy
hubungan mesra dan semangat kejiranan tu yg 'mahal' harganya
moga ikatan ukhuwah terus terjalin sampai bila-bila in shaa Allah...
ala, pasni mesti depa buat bbq lagi punya...
x caya, tengok ar nanti, haha! :P
(mak sedapkan hati, hihihi)

2 comments:

mama tisya berkata...

rugi tk join bbq ni nad hehe..nasibaik nad join haha

Azura Aziz berkata...

seronoknya lah hai kalau dpt jiran mcm ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...