14 Mac 2016

JJCM | Makan Nasi Manggey @ Warung Kita, Kapar Klang

kan dah kata macam biskut
kejap ada kejap takde
ni baru ada..
seminggu takde sebab bebudak cuti skool
tapi tak ke mana pun, dok umah je
melayan depa la sampai blog pun bersawang! :)

nak citer pasal jjcm la!
aritu lepas balik tengok movie boboiboy
kami trus balik umah, takde jenjalan dalam mall
otw balik, singgah 1 kedai yg femes gak la..
nama kedainya WARUNG KITA
sebelum ni kedainya di sungai buloh
tapi sekarang dah ada kat klang, yeay!
dekat sket dan bleh selalu ke sana :)

kalau kat sungai buloh, depa kata beratur panjang!
kat sini sebab tempat baru beratur tak berapa panjang lagi, hehe
tengok la nanti, bila ramai dah suka datang sini ;)

dia punya 'bintang' kat sini adalah nasi manggey
apa tu nasi manggey? ada kawan bagitau sebenarnya nama dia 'nasi memanggil' :)
nasi manggey ni sebenarnya nasi berlauk
kedai tepi jalan kat jalan bandar bukit raja
dari jalan besar nampak dah
sebab signboard dia besar! :D

suka suasana kedai dia
lapang, pencahayaan bagus, selesa
tak suka masuk kedai tapi gelap
takde mood nak makan!

konsep kedainya ni self service
takde waiter waitress
nak makan pi kaunter makanan area luar
nak minum pi kaunter minuman kat dalam sekali ngan cashier

nasi manggeynya memang dibungkus
makan situ dia bungkus, nak tapau ofkos la bungkus kan
pastu kuah campur nasi
yang bestnya, walau tapau, walau kuah dah bercampur
nasinya tetap tak 'kembang', tetap tak muak
macam makan kat kedai jugak
bagus betul!
menu yang ada nanti tengok kt gambo ek :)

ok, minuman plak, kena try coconut shake dia
perghhhhh! memang cenggini sedap dia!
pastu lagi 1, air kelapa
uniknya kena minum dalam baldi kecik, hehe
comey!

harga makanan dan minuman sangat berpatutan dengan servis dan rasa

bleh pi lagi pasni :)
waktu operasi kedai dari jam 7am-7pm


6 comments:

MRS. K ^ibuhadifhessa^ berkata...

kite skang ni payah dah nak jjcm. rela tapaw makan kat umah.. mek hessa ni tak bagi kerjasama lol. nak makan pon susah huhu

eima berkata...

nice ... harga pun murah je tu kan ....

Ida Puanstoberi berkata...

akk penah makan kat sg buluh tu. takde pun orang beratur pjg.
aman aman je makan.
masa memula masuk JJCM TV3 dulu ye lah beratur pjg.
boleh la.. asben akak kata takat nk makan nasik ngan ayam goreng camtu, tak yah la kot gi jejauh dah. huhu.
yg boleh tahan sedap - sambal dia tu.
ye lah..kami bukan pemakan sgt utk kejar tempat2 jauh2 nak gi makan :P

idzwa kamaruddin berkata...

amboiii meriah nyer makan nie! nampak sedap sgt!

~aSHa~ berkata...

sama la dgn akak..jap ada jap takde.....

bila akk bukak blog..mesti singgah blog nad

LYAfrina berkata...

harga mampu milik..oklah tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...