23 Februari 2016

Pengalaman Baru Untuk ZakwanNayli | Melawat Anak-Anak Tahfiz @ Tapah

malas tunggu esok, update jek arini trus
hehehe :)
last location sebelum balik teluk intan

kan dah kata... jauh lagi perjalanan
ni baru tiba tapah, belum tlk intan lagi
pastu nak gerak ke klang plak
nampak macam penattt jek
tapi yang bestnya bak kata pepatah
jauh perjalanan, luas pemandangan, banyak pengetahuan :)
betul x?

singgah kejap je
atokZN ajak melawat anak-anak tahfiz
di madrasah tahfiz firdaus al warisi
kat tapah ni..
jalan nak naik cameron highland

sebelum ni penah la viral kejap kat fb & wassap pasal madrasah ni
pasal tanah, pasal duit
mamaZN tak folo sangat citernya
alhamdulillah, semua tu dah selesai

tempat dia cantekkk!
ada kolam ikan, banyak giler kot ikannya! pokok-pokok menghijau, tenang jek
kawasan berbukit

anak-anak tahfiz ada 39 orang (tengok kat list nama)
tapi takde la pegi jumpa depa semua
hari ahad kan, hari depa berehat
nampak dari jauh je la
segan plak nak gi asrama depa
sebab anak-anak tahfiz ni semuanya lelaki
papaZN jek bawak bebudak ni ke sana

berbakul-bakul gak la nasihat & teguran yang zakwan n nayli dapat, haha!
tak boleh selamanya bersenang lenang jek
kena tengok kawan-kawan yang hidup susah
mak bapak jauh, tinggal kat asrama
kena uruskan hidup sendiri
makan tak boleh pilih-pilih
zakwannayli senyappppp jek, hehehe
harapnya terkesan la kat depa

6 comments:

eima berkata...

inshaaAllah nad ...

Rizziela berkata...

cantiknya tasik tu ke kolam ikan

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed berkata...

Yekla..cantekk kawasan ni..semoga anak2 tahfiz ni dpt belajar dgn baik.n cemerlang dunia akhirat..doa yg sama utk anak2 kite juga..insyaAllah..:)

QasehnyaRania berkata...

ye la cntik tenang dan damainya tengok suasana ni, kan !!

QasehnyaRania berkata...

damainya suasana. degn kolam ikan ikan2 nya.. alahai bestnya.. dpt menghafaz dgn tenang..

LYAfrina berkata...

alhamdulillah..pgalaman bharga buat zakwanayli

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...