05 Januari 2016

Masak-Masak | Pertama Kali Masak Nasi Minyak

since tengok zakwan ni makan bertambah
kalau buat nasi 'berperisa'
terus niat nak belajar masak bermacam jenis nasi berkobar-kobar

nasi ayam ngan nasi lemak tu dah biasa sangat
nasi tomato plak papaZN terrer masak
pastu nasi arab guna rempah instant kotak tu jek hehe
terbaru try masak nasi minyak
jenuh google nak cari paling senang & mudah
memang mudah!
sebab akak ni share step by step versi bergambar :)
kredit gambar dan resepi pada :
www.azlitamasammanis.com
tq kak!

mamaZN lawankan dengan ayam masak merah je
sebab tu je pun teringat nak masak
pastu hari yg sama tu
papaZN masak rendang daging ngan nasi impit
macam nak raya haha!
rendang daging papaZN masak memang superb! hehe

bertambah-tambah zakwan makan
masak 3 pot nasi, biasanya cukup kami makan 4 beranak utk lunch & dinner
tapi aritu tak cukuppppp!
zakwan aje dah bertambah 3-4 kali
fuhhhhh, mak hepi sangat nakkk
ilang rasa penat masak sambil tengok resepi, haha!

naseb baek ada masak menu nasi impit dengan rendang
makpak layan nasi impit anak-anak layan nasi minyak
ok la tu :)

3 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Sedapnya Nad..
Nasi minyak tu kegemaran hero akak juga tu Nad..
Rajinnya papaZN merendang ye..
Tengok pun dah nampak sedap Nad :)

Ida Puanstoberi berkata...

rajinnya mak.... hihihi :D

Fiza Rahman berkata...

Nasib baru makan nasi minyak org kawen haritu. Tak der lah kecur ailio dibuatnya ☺☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...