04 Januari 2016

Kakak Nayli & Dunia Baru - Alam Persekolahan

kalau tahun lepas excited sebab zakwan mula darjah 1
tahun ni sambung excited sebab nayli plak masuk tadika
selama 4 tahun dok dengan mama jek
tahun ni bermula la episod baru dalam hidup kakak nayli

nayli sekolah @ sekolah lama abg zack dulu jugak
tak letak target apa-apa pun
cumanya harap kakak nayli pandai bergaul, pandai berkawan, dengar kata cikgu
dan tau basic abc, 123, menulis, mewarna
pun dah cukup bagi mama & papa
lagipun budak lagi, umo baru 5 tahun
kesian plak kalau selalu didesak suruh pandai-pandai-pandai

tau.. memang sekarang zaman kejar mengejar
sape lambat baca memang tertinggal la kan
tapi in shaa Allah... bagi peluang nayli kenal alam persekolahan dulu
lama-lama dia tau sendiri la kan..
just go with the flow ;)
lain orang lain caranya kan..
takpe, pelan-pelan kayuh
#jangankecamsaya
#peace

^_____^

p/s: moga diberi kekuatan, kesihatan yg baik dan kesabaran yg tinggi utk jalankan tanggungjawab & rutin harian.. ameennn ;)

3 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Taska PASTI ke Nad..
Betul tu Nad.. masih anak-anak lagi..
Setakat dia dah boleh bergaul dengan kekawan..
Dan saling hormat menghormati pun dah cukup baik..

eima berkata...

hola comey .....
pakai shawl plak gitu ..

mama tisya berkata...

wah dh tadika naily ..rs baby2 lg kn nad...hehe...tkpe pelan2 kayuh...lain bdk lain perkembangannye ...tisya dlu pn masuk sek rendah masih tk lancar bc tp as long die bole phm alhamdulillah...kita sbg ibu bapa supoort ..jgn terlalu paksa sgt...even ada ank org lain dpt bc dr awal jgn terasa ati...ank2 kita pn bole mayb lambat je janji diorang happy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...