05 Januari 2016

Homemade Burger Bakar Ala-ala Makan Di Subway

kerjaan sepanjang cuti 3 hari sempena tahun baru aritu
masak-masak-masak
takde la pandai sangat pun masaknya
tapi seronok tengok anak-anak makan bertambah
penat masak hilang trus bila tengok dorang berselera :)

zakwan teringin nak makan burger bakar
meh la mama buatkan
lagipun bahan-bahan memang dah beli

resepi? cincai-cincai jek janji ada rasa, hihi...
1 pek daging kisar dapat la 7 patty
gaulkan dengan bawang merah (kisar kering), bawang putih (kisar kering), telur, garam, lada hitam, lada sulah
kepal-kepal, tepek-tepek sampai ada bentuk patty
bentukkan biar nipis dan besar
sebab masa bako nanti dia akan mengecik dan mengecut :)
sejukkan dalam sejam kat peti ais belah atas
pastu bleh la membako, hehe

kami makan ala-ala kat subway
ikut suka la nak makan cemana pun
nak letak sayur ke, taknak mayonis ke,
nak letak sos blackpepper ke, taknak keju ke
terpulang, sukahati, janji kome kenyang hehe

zakwan saaaangat berselera time makan kakak nayli kureng sket sebab dia anak jati melayu
MESTI cari nasi, haha!

alhamdulillah, kenyang sampai ke malam :)

4 comments:

syawalsimpsons berkata...

semangat si kecik tu yee...dia pon nak makan jugak

mama tisya berkata...

tk pernh lg wat daging beger sdiri...mmg yummmm nmpk smuanya...suka la zakwan dpt beger idaman

Masya berkata...

ya allah berkali² tgk nadia up burger bakar sampai ke sudah tak buat² jugak resepi ni hahahaha .. hadoilah ...

Falsya berkata...

makan mcm gini baru puas hati...ikut suke nak letak ape n berapa byk nak kan..eeiii zaedddd....geramnyeeeee...hantap ngat badan tuhhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...