01 Disember 2015

Jalan-Jalan Ke Muzium Negara, Kuala Lumpur

tanya zakwan, dapat no.1 sekolah agama ni nak hadiah apa?
zakwan jawab, nak pegi muzium negara
tanya lagi, nak buat apa pegi muzium?
zakwan jawab, nak tengok barang bersejarah
dalam hati maknya, makkk aih, baru darjah 1 dah pandai nak amik tau pasal sejarah!
kusss semangat!

ok la, papaZN tunaikan...
1st timer gak untuk papaZN
selama 33 tahun, ni pertama kali nak ke muzium negara, hehe
bertolak dari umah kul 9 sampai sana dalam kul 10 kot
panas lit-lit-lit walau baru kul 10
takleh bukak mata dah huhu
bayo tiket rm4 untuk makpak (sorang rm2)
anak-anak bawah 12 tahun free

pegi kat bangunan utama je
pameran khusus baru selesai
pameran baru tak set-up lagi
jadikla... kasi zakwan merasa
masuk galeri A pasal zaman batu
nayli dah mula takut bila nampak tengkorak2 sume
nak berdukung je la dia, papaZN jadi mangsa huhu!

mamaZN la terpaksa menjawab segala mala soalan zakwan
paham-paham je la budak sekecik zakwan ni
macam-macam soalan ditanya nya
apa mamaZN tau, jawab je la kan hehe

masuk galeri B pasal kesultanan melayu
masuk galeri C pasal zaman penjajah
masuk galeri D pasal kemerdekaan tanah melayu

pastu settle! haha!
ok la, xde la besar mana..
tp untuk zakwan dia suka je camni
siap cakap kat papaZN pasni nak pegi muzium lain plak
dah la apaknya tak minat sangat sejarah, haha!
layankan aje la ye, papa :)

7 comments:

Rizziela berkata...

ok.. dah dapat idea mana nak bawa anak2 cuti sekolah ni

MRS. K ^ibuhadifhessa^ berkata...

kita penah pegi dlu masa zaman cintan cintun.. skali tu je la.hiks

mama tisya berkata...

minat sejarah zakwan...lama giler dh tk pi muzium...dlu time kecik rsnye pegi..free masuk...kalo org kampung dtg kl dlu2 slalu bw pi zoo negara & muzium negara

Falsya berkata...

suke betul zakwan mama ngan papa tunaikan permintaan die..hehe

syawalsimpsons berkata...

lama sungguh tak masuk sini..nak juak menergah

idzwa kamaruddin berkata...

nanti kita jumpe ye!

LYAfrina berkata...

lya pernah msuk sini msa lawatan sekolah drjah 6 dlu..skarang dh umur 30thn..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...