21 Oktober 2015

Peperiksaan, Jerebu & Cuti

hari ni hari ketiga sekolah cuti
sebab jerebu
maknanya, 3 hari la peperiksaan ditangguh
3 hari maknanya dekat 6-7 subjek gak yang kena ganti hari tu
hmmm...

jerebu kali ni agak teruk
mendung semacam jek
bukan mendung gelap, tapi kekuningan
bukak je pintu rumah trus bau asap
mata pedih, tekak perit, nafas terganggu
berkurung la kita ye anak-anak
memang kena kurangkan aktiviti kat luar
kena banyakkk minum air
jaga kesihatan ye kengkawan!

bila cuti ni ada bestnya, ada gak tak bestnya
bestnya, seronok gak zakwan ada kat umah
bising jek umah ni sebab depa ni bergaduh je
pastu ada la masa lagi untuk zakwan buat revision sket

yang tak bestnya plak
periksa lambat abes, huhu!
anak yang periksa, mak yang panas
dah kenapa? haha!
ye la, sebab mak pun sama bz ngan anak
buat revision sama-sama
nak pantau, nak tengok apa salahsilap
tengok tulisan, tengok ejaan
sume mak kena alert, huhu!
lebih-lebih plak mak zakwan ni ye, haha!
begitu la... kata nak yang terbaik :)
lain orang lain caranya, btul tak?

zakwan plak nampaknya makin lama makin boring, haha!
dah semangat nak jawab periksa
alih-alih cutiii...
ni dah hari ke-3 untuk minggu ni
alamatnya mau bertembung serentak
periksa sekolah kebangsaan dan sekolah agama ni nanti
huhu..

takpela, demi kesihatan anak-anak
cuti pun bukan sesaja je kan?
tapi apa salahnya umumkan seminggu trus cuti?
ni tak, setiap hari kena alert dengan pengumuman cuti
bukan nya jerebu ni bleh ilang dalam masa sehari...

5 comments:

mama tisya berkata...

tu la sian ank2 yg nk exam..mak pn stress selagi tk abis exam kn..hehe...sek tisya arini br nk start exam so tutup lg tunda la jwbnya...tu la ptt bg je direct cuti sminggu senang...moga cpt la ok jerebu ni..kt shah alam truk btul

syawalsimpsons berkata...

tu la kesian kat anak2 kan..nak buat macam mana

eima berkata...

ADE BM PEMAHAMAN DENGAN PENULISAN EK .. SEKOLAH FAHIM 1 JE BMNYE .... HAHAHA

SEHARI ade 2 subjek je .... jawi dah lepas dah ...
aku tak risau sgt bab yang lain tu ..inshaaAllah fahim boleh ...BI tu ssh hati mak ....

el berkata...

Penang pun dah mula jerebu teruk
Hari isnin ari tu ok lg
tp skrg dah x tahan lah teruk sgt
tp sekolah still bukak
nasiblah teruskan persekolahan sbb exam dah mula
mama el pulak x larat nak ajo budak2 tu lau postponed exam huhu

kayyana berkata...

tulah kak nad.. kat opis ni sampai ade bawak anak tau. Yelah kalau anak cuti sekolah mak pun dapat cuti sekali takpe lah jugak kan... huhuh.. demi kesihatan anak anak takpelah kan kak nad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...