19 Oktober 2015

Homemade 'Play Dough' | Selamat Untuk Anak-Anak Bermain

aritu bagi depa ni main tanah liat
tapi nape tah lembik sesangat jadiknya
sebab dah lama tak main ke?
ke sebab dah expired? tah la...
trus berjanji ngan nayli nanti mama buatkan je tanah liat untuk dia...

so, semalam asek bertanya je la anak dara tu
dah berjanji kan? kena la buat...
kakak nayli tolong bancuh sama
mak-anak dara bonding time! hehe :)

disebabkan takde pewarna makanan
makanya warna original je la mak kasi
janji dapat main ye anak-anak...
anak-anak hepi, mak pun hepi
sebab dorang main mainan dari hasil tangan mak depa :)
sebelum ni memang tak kasi depa main tanah liat pun
sebab taknak kotor-kotor
padahal tanah liat tu bleh bantu dorang asah skill motor kan?
huhu, my bad ;(
takpe, pasni mama kasi main dah, yeay!
better late than never gitewww

meh mamaZN nak share cara buat dia
senang sesangat
ada 2 versi tau... mana-mana pun senang je bahannya
bleh bertahan 1-2 minggu jugak
simpan dalam bekas kedap udara
pastu letak dalam peti ais

sejak masuk grup homeschooling ni macam-macam ilmu dapat :)

4 comments:

idzwa kamaruddin berkata...

anyooo mak malas mc m haku ni mmg tak buat laa..kekekke..

Falsya berkata...

Kene tunggu qisya besau skit..kalau buat sekarang mau die masuk mulut makan..hahaha

eima berkata...

ari tu tgk resepi kat mana tah lupa siap masak sekejap atas api untuk elak bau masam dan basi boleh tahan lama ...klu jumpa balik nanti kite share ek

el berkata...

malas nak buat nad woi
budak2 tu kang abis satu umah tu depa kotorkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...