15 September 2015

Bila Kawan Bergaduh Mama Demam T__T

ari kamis lepas kalu tak silap
kakak nayli demam
tetiba panas plak badannya
huhu, mak mana yang tak sedih tengok anak sakit
susah hati ada, sedih ada, kesian ada

satu yang eloknya nayli ni
bila demam, takde banyak ragam
pastu aktif - takde la melepekkk je
tapi biasa la demam kan, aktif cemana pun
tetap ada masa-masa nya yang dia tak larat - tido je
paling lega sangat bila nayli ada selera makan masa tak sihat

beza dengan zakwan
kalu demam lama, pastu kuat merengek
cam maknya, hihihi..
nayli macam papaZN
sekali demam memang panas sangat!
tapi alhamdulillah dalam masa sehari 2 dah ok

masa nayli demam tu
dalam sehari ada 4-5 kali gak mamaZN kerah dia mandi
jawapannya asek taknak-taknak-taknak
bila kata 'pi berendam dalam kolam baby'
amboi, cepat plak bukak baju huhu

biar je dia berendam main air
pastu baru jirus badan & kepalanya
alhamdulillah memang banyak kurang panas badan nayli
elok petang papaZN balik
nayli dah bertenaga nak main basikal
memang kasi je dia main biar kuar peluh

masa nayli demam
memang terasa sangat...SUNYI!
kalu tak tu, asek gaduh je dengan dia
bukan sunyi sebab dia tak gaduh ngan abangnya
tapi sunyi sebab tak gaduh dengan maknya, hihihi...
ala, biasa la, gaduh-baik-gaduh-baik :)

elok dia baik malam tu... gaduh balik!
tak lama mana pun...
sebab time tido, cari gak maknya, hewhew ;)

5 comments:

Amanda Suria berkata...

cuaca x bagus ni sebab tu la anak-anak mudah demam

lieyalatif berkata...

tinggi tu suhu nad...takutkan.... dgn cuace gini...budak kalo demam suhu tinggi gini mmg elok rendam ajek bagi mandi...suhu cepat turun...menggigil dieorg tahan sejuk mase mandi tapi tu laa bagus sbb suhu panas nak keluar....

adarnadzmie berkata...

cian kan klu anak2 demam...mak suasah hati jadiknya...

MRS. K ^ibuhadifhessa^ berkata...

hessa pon baru baik demam nk tumbuh geraham 4 serentak huhu. asyik muntah balik apa yg dimakan tu tak tahan

el berkata...

alololo busuk auntie nayli sorg ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...