30 April 2015

Masak-Masak | Menu Di Hari Weekend

nak citer pasal xtvt masak-masak time weekend aritu
dah nak masuk weekend baru dah pun
baru nak citer pasal weekend lepas, huhu
layankan aje la, hehe...

time weekdays tak terdaya dah nak masak renyah-renyah
janji ada 1 lauk pun jadik la
sayur plak ulam-ulaman je
tak larat nak berdiri lelama dah skrg

makanya, time weekend je la bleh layan nafsu makan yang macam-macam, haha!
sebab papaZN ada kat umah time weekend
mamaZN sediakan bahan
papaZN yang tolong masak kan, hehe
apa yang penting? kerjasama! :P

sabtu ritu teringin sesangat nak masak nasi ayam
teringin masak tau, bukan teringin makan, haha!
so, masak la nasi ayam ari sabtu tu
buat banyak bleh makan sampai ke malam :D

ahad plak teringin nak makan masak lemak ketam & kerang rebus
adoiii, sedapnya kerang rebus!
lama dah tak makan
makan nasi sikit je, selebihnya ratah ketam ngan kerang, haha!
pastu sayur plak buat bening bayam je
preknen kalini suka bebeno makan bayam
utk zakwannayli mamaZN buat telur dadar ngan ikan goreng
dorang ni mana makan ketam ngan kerang pun huhu!
ehhh, jap..! 1st time zakwan makan ketam ritu
ehhh, suka plak dia! :P

masa upload kt fb/ig ada yang tanya
mamaZN makan petai ke time preknen?
owhhh, no, no, no...
petai tu feveret papaZN
mamaZN tak makan pun, huhu
time preknen tak elok makan petai ke?
saje tanya, sebab ada yang tegur ritu...

esok start cuti panjang, yeay!
panjang tak panjang, 4 hari gak la kan?
tengah pikir ni nak masak apa plak, haha!
macam teringin nak makan mi kari
tengok la nanti, apa hasilnya, hehe
^_______~

11 comments:

salwana nordin @ che'wa berkata...

Rajinnya en laki ke dapur..bagus :)

Hari minggu mmg kdg2 masak lebih dr biasa kan..banyak waktu rehat, kalo tak asyik uruskn anak2 je kan

Chekgu Azrine berkata...

ehem..rajin cik abang tolong...sweet je tgk..heheee

Azura Aziz berkata...

amboi rajinnya makbuyung ni masak..

eima berkata...

wahhh meriah ... bgsnye papazn ni kan

Iela Fazielah berkata...

alolo...rajin cik abe masak... samala...last week pun kak ila mkn ketam..tp xbuat msk lemak...buat sup ketam.... siap esok ulang lg mkn sbb msk sup seperiuk besar.....haha.... er..petai leh je mkn time peknen..cuma nak beranak jgn la mkn...nnt baby kuar bau busyuk!.haha

Salina@IbuAqil berkata...

Alahaiiiiii menu ringkas tp menarik sgt nad..
Untung nad hubby rajin masak..
Alhamdulillah!
Nad bnykkan berehat jgn bt keje2 berat dh nak dkt2 ni..
Kali ni pantang di Teluk Intan ke nad?!

Fiza Rahman berkata...

Ketam ngan kerang tu...kecur ailio nengok.

aLyNnZ berkata...

ketam masak lemak cili padi mmg feveret taw..rajinnyer memasak sib baik en hubby rajin gak menolong di dapur..

dalila berkata...

makaiii..sedapnye masak lemak cili api ketam tu..kite aritu peknen xleh mkn kerang..haru btl..mkn je cirit birit..seksa! take care nad..besau dh perut tu..

Amanda Suria berkata...

Bila weekend je meriah ngan makanan kan...heheh lama x makan masak lemak ketam...sedap dan mmg fav

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH berkata...

Assalam nad,
tinggiiiiinya lipat kaen pelikat he3

p/s: keeeetaaaaaaaammmm nak3 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...