12 Januari 2015

Sessi Persekolahan 2015 Bermula...

bermula la episod baru dalam hidup zakwan..
hidup makpak nya jugak, hewhew T___T

sebelum ni bleh la bgn kul 6.30 (makpaknya pun :P)
kul 7 papaZN antar pi skool
tapi hari ni mula la maknya bangun kul 5.30
sebab nak siapkan breakfast & bekalan zakwan ke skool
pastu kejutkan zakwan & apaknya kul 6
pepagi apak uruskan zakwan
saje kasi chance bonding time antara father & son
give & take la kannn, takkan mak kena uruskan semua huhu..!

kul 6.40 zakwan dah mula tunggu van skolah
adoi, sebak tetiba pagi tadi...
tengok anak dah beso, dah mula skolah  macam tak percaya pun ada
arini ngan esok papaZN cuti khas utk zakwan :)

kang 11.05 pagi zakwan balik sekolah
kena tunggu la nanti kul bape plak sampai umah
mak pun pepagi dah siap masak utk makan tengah hari

pastu kang petang get ready (fizikal & mental)
utk sessi sekolah kebangsaan plak
tah cemana plak gayanya...
mak mmg tunggu kat umah je...
kang kalu ikut, mata mak yang berair plak kang! haha!

nampak gayanya begitu la rutin harian BARU kami pasni...

seronok tgk newsfeed FB
penuh gambar, gelagat & cerita anak2 kengkawan yang mula sekolah arini

moga anak2 kita baik2 aje sepanjang persekolahan
moga mereka terus bersemangat utk ke sekolah
moga anak2 kita dapat sesuaikan diri & dapat belajar dgn baik
moga segala apa yang dipelajari sepanjang persekolahan akan diberkati Allah...

p/s: mak zakwan tgh riso ni... anak 2 orang gagahkan diri jugak utk handle... nanti baby kecik kluo cemana la gayanya mak nak handle 3 orang sekaligus... bertabah la! think positive dari sekarang! moga dipermudahkan... ^_____^

11 comments:

MizzTina berkata...

sy anak xsekolah pun gigih bgn awl sbb xnk hadap jammed..hehehe..

idzwa kamaruddin berkata...

alahaiii semangat tu :)

Chekgu Azrine berkata...

Berayaq air mata..huhu..

Sekolah ptg ek zakwan..sama mcm yaya la

Falsya berkata...

Chaiyok nad!!..u can do it..hehe..

Eii geram betul yg sebelah zakwan tuh..alaaa yg pakai baju pink tuh..nayli xnangis nak ikut abg ke zakwan ke nad?..

Lynn Hamzah berkata...

insyaallah semuanya okey...

Mar Mansor berkata...

alolo..masing2 semangat ke sekolah

mummy_ayu berkata...

belajar pandai2 yer encem boy!!

el berkata...

anak el yg kecik tu pun bgn sekolah sekali ngan abg dan kakak..nasiblah dia x rengek2..tp tulah kelam kabut gak..ngan kita nk p ofis..nak siap2..ngan nak masak bfast tuk diorg lagi..nk tgk2 kan diorg siap lagi..nk tgk yg baby lagi adoyaiiii kapla jingga mcm ni haha

Masya berkata...

samalah kena bgn awl masak sarapan ok lg.. kt sekali lauk tghari .. bwk bekal kerumah mak.. dan senang nnt hubby balik tgl makan je tghari ..

LYAfrina berkata...

mujur kat sini semua sekolah kebangsaan standard ke pagi.. jd t/hari xde kalut sgt...

pukul 3-5pm bru start kelas agama..

aLyNnZ berkata...

bagus nyer abg ngan adik tuuu..elok jew baik kann..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...