06 Januari 2015

Orientasi Tahun 1 Sekolah Zakwan

aritu ada kawan tegur kat fb
darjah 1 pun nak adakan orientasi?
kita ni ye kan je la...
mungkin kawan tu anak nya kecik lagi
belum sampai masa nak sekolah
kot nanti sampai gak turn kawan tu tengok anaknya berorientasi jugak :)

31/12/2014 ada orientasi kat sekolah agama zakwan
apaknya takde, jadik atokZN yang tolong temankan ke sekolah huhu
atokZN tolong jagakan kakak nayli
mamaZN yang tengok-tengok kan zakwan
risau gak kalau zakwan takmo campur ngan kengkawan ke...
alhamdulillah, nampak gayanya ok
takde nangis-nangis
hari pertama kan, memang takde sembang sangat pun dgn kawan-kawan
lelama ok la nanti, ye tak? harap-harap...

nampak pengurusan dari byr yuran, beli buku & hari pertama orientasi kat sekolah agama ni
agak tersusun dan tak kelam kabut
teratur je... senang hati mak nak deal ngan cikgu

masa anak-anak beratur ikut kelas, makpak kena pi dewan
anak-anak ada aktiviti dgn cikgu kelas memasing
makpak plak dengar taklimat dari cikgu beso & pk hem sekolah
jadiknya, takde la anak-anak boring tunggu lama dengar taklimat jugak kan?
kang hilang mood 1st day dorang

kejap je, kul 8pagi start kul 9.30-10 camtu abes dah
nampak zakwan pun hepi je sepanjang hari

3/1/2015 masa cuti maulidurrasul tu
orientasi kat sekolah kebangsaan plak
makkk aih! dah la students darjah 1 dekat 500 lebih
patutnya bior la tersusun sket agenda utk hari tu
tapi... hmmm... sabo je la
tah la, sebab ramai sangat kot
sampai cikgu-cikgu susah nak handle
tapi kalu ikutkan tiap-tiap tahun akan terima pelajar baru camni
mesti sepatutnya dah biasa kan?

masa makpak dengar taklimat
anak-anak dah kebosanan tunggu sebab kena dengar jugak
pastu jenjalan tengok kawasan sekolah bukan dgn guru kelas memasing
time nak bayar yuran pun agak kelam kabut

memang agak kecewa la sebab makan masa
tapi nak buat cemana... sabo je la pun yang boleh huhu
zakwan plak nampak lain banding dgn masa kat sekolah agama
bila tanya ok tak? dia kata tak ok...
sudahhhhh, jangan buat hal!
mungkin sebab suasana yang agak kelam kabut & proses lambat
tu buat mood dia down jugak kot
kot nanti masa dah tenang, zakwan jadi lebih ok
berharap sangat! T___T

12/1/2015 nanti
dah mula sesi persekolahan
moga zakwan dapat sesuaikan diri dengan suasana baru...
rerajin belajar ok! no more tv-tv dah...
:)

13 comments:

syawalsimpsons berkata...

nampak sangat ke abang-abangan...kan si zakwan ni...kejap je masa berlalu....lepas ni tak lama sue pulok...alahai cuak+excited

eima berkata...

zakwan nampak tembam la .... ari tu kecik je ... wahhh ni mmg gaya budak bersekolah dah ni
so comey la ...

kafa fahim tak de lagi orientasi ... orientasi mayb hari 12hb tu la kot ...

betui klu kelamkabut nanti anak2 down .. die rasa rimas .... semangat diorg tu yg penting

mama tisya berkata...

kejap dh masuk sekolah kn..beso sgt dh abg long

Lynn Hamzah berkata...

hensemnya dia...good luck zakwan...

el berkata...

hensemnya zakwan hehehe
hope zakwan dpt biasa ngan sekolah baru ni ok..belajar pandai2 ye

lia berkata...

pengalaman masing2 lain kan... mcm lia, sekolah kebangsaan mmg thorbaikkk sistem nyer... sekolah agama boleh d baiki lagi tp x terlalu teruk la...

mcm mana la kita 12hb nnt kan Nad... lap air mata x d lengan baju he3

idzwa kamaruddin berkata...

alahaiii hensem nyer dia berpakaian sekolah :D

Sidratul Muntaha berkata...

rasanya dah berzaman sekolah rendah ni orientasi rasanya
selalunya minggu orientasi tu kenal2 sekolah
kenal2 cikgu
and ade exam penentuan kelas
chill baby chill

Fiza Rahman berkata...

Handsome zakwan dgn seragam sekolah tu ☺

Iela Fazielah berkata...

kacak zakwan berbaju sekolah.. kejap je dah drjah 1 kan.... nnt nak exam pulak....

akish ali berkata...

nad!bilang kt member tu...
bkn takat drjh 1 je ade orientasi...
kindy pon hadoooo okeh..
ishhh sentap pulak kite membacenye...heheheh

hi zakuan...belajar rajin2 tau...
harapan mama papa ni

aLyNnZ berkata...

dah terserlah gaya abg besar hehe..elok jerk tak nanges kite pun senang hati kan..

abg danish awal2 lagik taknak tukar skolah nak skolah yg sama jerk huhu..pastu siap cakap lepas abg sekolah ni abg dah tak payah sekolah dahh..

zarul farhana berkata...

amboi ensem dia nk masuk darjh 1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...