08 Januari 2015

Mama, Mana Gigi Saya?!!

tak kira zakwan, tak kira kakak nayli
sama je...
nak cari apa-apa, bukan nak cari sendiri
semua mama jugak yang kena tolong

'mama, mana mainan saya?'
'mama, mana baju yang pakai aritu?'
'mama, mana air yang baru beli?'

kadang mak baik hati, tolong la jugak carikan
tapi kadang tu, geram jek
kecik beso kecik beso je tengok depa ni
bukan apa, dah banyak kali bagitau
cari dulu, usaha dulu...
ni tak, nak cara senanggggg jek
semua nak mama, mama, mama...
T_____T

bukan setakat cari barang
kadang tu benda-benda lain pun mak jugak yang kena pikirkan...

'mama, bila kita amik gambar ni?'
'mama, siapa nama kawan papa tu?'
'mama, macam mana nak pasang mainan ni?'

mama itu, mama ini...
aduhai anak-anak...

ni lagi 1, zakwan tak perasan gigi dia takde
tu pun nak tanya mama jugak?
'mama, mana gigi saya? gigi saya dah takde!'

mak-mak ni memang serba boleh gamaknya
semua benda pun nak kena ingat
semua benda pun boleh dibuat
semua pun demi anak-anak
kan? :)

8 comments:

dalila berkata...

hihihi..sume bdk mmg cmtu kot..danish slalu tny mainan die la..xcarik lg dh tny..bkn nk cari sendiri dl..

MRS. K ^ibuhadifhessa^ berkata...

hadif punya gigi depan dah 2 roboh.. bawah 2 jugak kot huhu

lia berkata...

Nad... Bgtau depa... Mama ada magic, Allah bagi... Sbb tu mama serba tahu ;p

lieyalatif berkata...

hahaahha tegelak2 bace citer nad kali nie...lieya dpt bygkan kat umah tu kecohnye mcm mane...kejap2 mama ini...kejap mama itu...lawak nad...tapi tu menunjukkan dieorg rapat ngan nad... tang gigi takde pun tanye nad tu paling lawak hahaahahah

~aSHa~ berkata...

nad gitu la anak2 k.sha....asyik tanya jerk..nak warna gambar pun tanya mama nak warna apa kat sini kat situ kat sinun..ihihi

satu masa k.sha kata gini kat mereka..cuba abg danish fikir kreatif nak kaler apa disitu yg menarik..nanti lama2 abg danish akan tahu mana menarik..
dan akhirnya mereka tak tanya dah...

eima berkata...

zakwan tak prasan ke bila gigi die tanggal ???huhuh fahim dah 5 batang dah tak de ...semua dah tumbuh dah ....

zarul farhana berkata...

hahahah lawak toi..gigi dh hilang dik...

Fiza Rahman berkata...

Hehehe...memang betul pon. Semua pon tanye mak.

Gigi kimi atas dah rongak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...