26 Disember 2014

#prayforpantaitimur | #prayformalaysia

sebak, sedih, simpati, kasihan...
berat mata memandang berat lagi bahu yang pikul
moga mereka terus tabah dan sabar dengan ujian ini
Allah dah janji, kan..?
takkan menguji seseorang lebih dari kemampuan mereka
moga ada hikmah di sebalik ujian yang diberikan

sebenarnya ujian tersebut untuk kita jugak
walau kita tak merasai keperitan mereka
tapi sekurang-kurangnya Allah nak uji diri kita
sama ada mata hati kita terbuka atau tidak dengan musibah yang melanda
sama ada tergerak tak hati kita utk tindakan selanjutnya
dengan membantu mereka dengan bantuan kewangan, barangan
atau setidak-tidaknya sepotong doa?
atau kita hanya tengok, pastu dahhh ~ lantak!

mamaZN tau kawan-kawan mamaZN tak macam tu :)
moga kita sama-sama terus berdoa
moga mereka diberi kekuatan diri dan semangat untuk harungi bencana
moga bantuan yang dihulurkan sampai kepada mereka
moga kita semua bermuhasabah diri dengan bencana yang menimpa
2014 terlalu banyak kesedihannya
lepas satu, satu...
jangan lupa pasal MH370, MH17, puting beliung, etc.

anggap la ujian yang menimpa sebagai kaffarah dosa
bukannya sebagai bala kepada sesetengah mereka
moga kita terus bersangka baik dengan Allah sentiasa

Allah...
T______T

4 comments:

mamiraysha berkata...

Nice sharing. Sangat betul! Semoga ujian ini dapat kita hadapi dengan sabar dan redha..

eima berkata...

Sedih sgt....tq remind kami2

mummy_ayu berkata...

tu la...sedih & kesian sgt baca. Semoga semuanya kembali normal...amin! semoga mereka tabah hadapi dugaan nie And kita plak..bantu la mana yg termampu & tak lupa jugak doa...

aLyNnZ berkata...

dugaan utk kite semua berharap banjir cepat surut..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...