24 Disember 2014

Persiapan Sekolah Untuk Zakwan (Mak Yang Kalut!)

buku-buku sekolah dah beli aritu
dapat la skodeng skali kelas baru zakwan tahun depan
lepas ujian penentuan kelas oktober lepas
zakwan dapat kelas 1 Arif

cop nama kat buku dah
kes malas nak tulis, haha!
tu la, letak lagi nama anak panjang-panjang :P
buku tak balut lagi
papaZN asek lupa je nak beli pembalut buku plastik tu.. 

letak sticker nama kat stationary pun dah
stok pensel 2-3 kotak tu tak tau la tahan bape lama
ada kengkawan yg komen kat FB
pensel-pensel tu tak tahan 6 bulan huhu
maknya berharap sesangat supaya takde la asek membeli jek
kalu tak tahan 6 bulan, dapat 3 bulan pun jadi la...
tengok la cemana masuk sekolah nanti...

basuh baju sekolah, iron baju sekolah sume dah
tapi lupa plak tak jahit lencana lagi
tetibe terasa macam tak konfiden plak nak menjahit huhu
almaklum, mak 'kerastangan' haha!
kapur kasut pun blum, nenanti la buat

31/12/2014 ni nanti orientasi kat sekolah agama
3/1/2015 plak orientasi kat sekolah kebangsaan
jenuh nak kena ingat tarikh-tarikh ni belaka
jangan sampai lupa tarikh buat check-up baby plak kang, haha!

nak amik gambar pasport zakwan
nak fotostat surat beranak & ic makpak..
sume ni nak buat sabtu ni kat kampung
harap-harap ada la masa...

ehhh, buat apa tangguh-tangguh
buat esok pun bleh kan?
esok kan cuti...
nayli kasi cuti seluruh dunia esok, hahaha!
:D
tq nayli sebab kasi cuti 25/12 setiap tahun, kekekeke :P

9 comments:

Lynn Hamzah berkata...

kebiasaannya mcm macam tu...kita yang mak mak nie yang kalut bila anak nak masuk sekolah, anak nak exam...hihihihi...

fazilzura berkata...

aikkk sama la nama kelas ngn akil .. bahahahhahahah akil 1 Arif jgk ..

drjah 2 ni akil naik kelas lain .. apa tah Bistari kut.. cz dh pandai baca

syawalsimpsons berkata...

sue pon si syawal nak masuk tadika pon dah mula beli barang sikit2. ni...alat tulis semua pon ken abuat gini...org tak penah pegang pensil case sendiri kan..selaloo cikgu pegang...mmg kena ingatkan selaloo ni...moga ok la syawal ye...banyak persiapan yg dah settle ni

lia berkata...

Nad, mark kat hp tarikh tu... senang, kot2 lupa kan...

happy birthday in advance Nayli he3

aiezzaSue berkata...

as salam,
samalah...anak pertama baru nak masuk darjah1,
macam2 pikir :)

aiezzaSue berkata...

as salam,
samalah...anak pertama baru nak masuk darjah1,
macam2 pikir :)

mummy_ayu berkata...

Ayu pun semua dah settle ..cuma nak beli buku sekolah jer. sekali masa daftar nanti kot.. 31.12

Masya berkata...

buku sekolah zakwan mahal x??? habis berapa.. hari tu ayah amir belikan habis rm 97 hinggit.. ada file semua.. hahahaha .. samalah nama anak panjang.. buat cop sudah senangkan x pyh tulis...

Fiza Rahman berkata...

Bab² ni memang kena serahkan kat ibu² jer lah ☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...