08 September 2014

From Taiping With Love | JJCM - Cendol Bismillah & Apam Balik Gebu

okeh, jom cite pasal JJCM lagi, hehe...

lepas dah check in hotel
lepas dah rehat kejap
dalam kul 4 kami keluar, sebab ada budak tu dah tak senang duduk
selagi tak pi zoo, selagi tu dia takmo dok dendiam
sama je adekbradek...
abg buat, adiknya ikut aje T___T

elok plak masuk dalam kete, hujan lebat selebatnya!
sudahhh! camno nak pi masuk zoo ni?!
jenuh pujuk ajak pi esok pagi lepas check out
taknakkkkk... nak hari tu jugak
hujan ni camne?
takpe kita naik keretapi (tram), keretapi kan ada bumbung...
hmmm, tu la dia dah pandai jawab

takpe, jom kita isi perut dulu, hehe
petang-petang ni pekena cendol sedap gak :)
sementara nak tunggu hujan reda katanya...
lagipun hotel kitorg duduk ni memang dekat sgt dgn stesen bas
apa lagi, ajak la papaZN singgah port cendol ;) hujan-hujan makan cendol? apadahal... :P

lokasi memang senang nak cari
gi je belakang stesen bas tu, mesti jumpa
ala, kalu susah sgt guna je google maps
konfem jumpa :)

alhamdulillah, nikmattttt dapat makan cendol
pastu lawan plak ngan apam balik gebu gebas
perghhh! sedap kot!
cendol sedap, apam balik pun sedap
lembut betul apam baliknya, tak berubah
ye la, port time outing masa sekolah dulu katakan, hehe...

dah abes makan
hujan masih turun tapi dah tak selebat tadi
moh la pusing-pusing taman tasek dulu :)
view yang paling cantek yang penah mamaZN jumpa
kat taman tasek ni la...
tapi sayang... air tasek dah surut :/

19 comments:

syawalsimpsons berkata...

adoi mmg trobek sungguh ni kan..hahahhah.....nad terkonang zaman bercinto kat sekolah..sue terkonang dek indah n abg zen..hahahhaha

Sue-Rya Qistina berkata...

perggghhhh..terliur kita wak..dah lama x mkn apam balik...

lia berkata...

walllaaaa mmg kedai ni mementingkan kualiti Nad... dari zaman sekolah til now sedap... iskkk lama da x kena apam balik...

lieyalatif berkata...

nayli bam2 comeeeell pakai cap heheehe...kalo dpt jumpe die ni nad mmg lieya kiss peluk2 byk kali pipi die....dayyan tu puas lieya sumbat mknn tapi payah tol nak jadi lemak hahaahahahahaah

adoiiii terkonang2 cnedol sodap nie....rindu nak pi bercuti kat sane lagi.... rindu nak stay kat sentosa villa pun yeak jugak nieh...

Azura Aziz berkata...

ohhh ni kira mengimbau kenangan lama lah ni yer ;)

Chekgu Azrine berkata...

terliur2 akk tgok cendol tu tau..

Ida Puanstoberi berkata...

sodap neh.. rumah kakak ada kat Taiping, tapi kalau pergi, asyik tak dan je nak makan2 camni..
Air tasek tu tak penuh2 lagi yer..

Sal Bee Yah berkata...

sedapnya cendol..

singgah pagi.klik sony satu kali

suhailah hamid berkata...

Cendol bismillah, mmg sedap sgt..dah lama bertapak di taiping.all time feveret tuh..

salwana nordin @ che'wa berkata...

oooooooooo kenangan terubat kembali ye :)

Sweetmama berkata...

mmg nikmat kalau dpt pekena cendol, tgk gambar ni tetiba teringin nak minum cendol plk..

Lynn Hamzah berkata...

best ek cendol bismilah tu...kena gie taiping ler jawabnya kak yong nanti...

dalila berkata...

terus terasa lapaq... :)

Adlin Mohamad berkata...

peberet aoam balik !!!!

mamaarifakeem berkata...

Padanan terbaik, apam balik n cendoi.. dapnyee.. :-)

Sidratul Muntaha berkata...

semangat nayli
dak ara cemuih je
klu suh mkn susah betul

LYAfrina berkata...

comel nayli hirup cendol tu

Fiza Rahman berkata...

Comelnya nayli pakai topi. Habis semangkuk cendol yer nayli ☺

Masya berkata...

tak mampu pejam mata tgk cendol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...