20 Ogos 2014

Pertama Kali Makan Laksam & Pavlova

kesian, kesian...
hahahah!
kesian pada diri sendiri :P

orang lain dah lama menikmati
kita baru nak merasa
pulak tu, baru tau kesedapannya, hehe...

almaklum, jenis yang tak suka mencuba kekdahnya
tu yang lambat tu :)

musim raya ni plak baru berkesempatan
dapat makan 2 menu ni
sepanjang hidup memang tak pernah makan pun
kesian kan? hahaha!
takpe, ai is ok je...
orang jawa kata 'better late than never' :P

okeh, memang sedap!
yang laksam tu memang sampai skrg terbayang-bayang akan kesedapannya
dalam ramai-ramai beri komen kat ig/fb semalam
ada 2 orang jek yang bagi jawapan yang dikehendaki, haha!
tq pada akak-akak yang komen tu :)

pavlova pun sedap!
cukup rasa manis & masamnya
disebabkan tuan rumah dah jamu makanan berat sebelum tu
at last hanya mampu makan 1 slice je
sebab perut sudah full! :)
takkan nak melantak kat umah orang...
amboiii buruk perangai aihhh! haha!

okeh, memang bleh makan lagi
ada yang komen, buat sendiri jek
okeh, ai akan buat sendiri nanti
tapi nak makan yang sedap-sedap dulu kat memana

ada sesapa tau ke laksam/pavlova sedap kat area kl/selangor ni?

takyah la ajak pi terengganu...
jenuh la nak tunggu lama lagi nak ke sana
ceq dah teringin tahap ngidam mengada ni
hahahaha! :P

16 comments:

Chekgu Azrine berkata...

laksam pun fav akk..
mak akk selalu buat..hehehe
dah rasanya tak susah la sis nak cari laksam..kat pasar malam pun sedap sis..

MizzTina berkata...

LAKSAM IS THE BEST.. tu dia, capslock bagai.. nk kabor betapa odapnya laksam.. pavlova xtry lg..

syawalsimpsons berkata...

sedap kan...dolu pregannatkan izz mmg hari2 makan laksam tau

lia berkata...

kita sampai skng x pernah teringin nak mkn pavlova tu he3

Gieyana berkata...

Feveret gk laksam ni..googlw la nad mn tau leh buat sendiri laksam n pavlova tu..:)

LYAfrina berkata...

laksam tu menu teranung nad..
mmg febret la..
kt panggil laksang.. hehe..org ganu kan..apa2on ada "ng" kat belakang

salwana nordin @ che'wa berkata...

laksam tu saya penah rasa tp jgn tak tau pavlova langsung tak penah!!

lg kesian hhhuuuaaaaaaaaaaa..

nnt nk try buat..nanti katanya hhhiiii

kayyana berkata...

mengidam ke kak nad? hahaha.. pavlova senang nak cari and almostnye mmg sedap... laksam tu yg payah sikit.. yana penah rasa laksam kat pasar malam bangi.. sedap jugak.. heheheheh

aLyNnZ berkata...

laksam alin suke..kirenyer leh terima dek tekak..pavlova ok lar..tp tak lar layan sgt sbb manis bebenor..hehe

Rai Ourkizuna berkata...

laksam memang sedappp~!!! biasa nak sedap kami buat sendiri je.. kalau jual selalu dapat kuah tak memuaskan hati.. kuah ceroi.. bau hanyir ikan kadang2..

idzwa kamaruddin berkata...

amboiii sedap nyerrr

el berkata...

meleleh leleh dah ni..dah lah tgh lapaq giler ni..tgk laksam terus jd hulk hogan..mn my laki ni x antaq2 nasi ni hahaha

Falsya berkata...

dua2 feveret falsya..baru terpikir nak wat pavlova weekend nie..hehe..laksam tuh falsya selalu beli kat pasar malam je..kat org kelantan..hehe..

suhailah hamid berkata...

Laksam mmg sedap..feveret tu..kt sini x tau nk cari mana. Kelik kelantan baru mkn laksam.

Naemah Umi berkata...

Temptingnya laksam tu..adehhh bikin leleh betul nih...

Masya berkata...

setakat ni yg pernah makan sedap klu kat klg ni kat kg jawa mmg org kelantan yg buat nama kedai pun kedai kelantan (kt orglah panggil) btl² depan petronas kg jawa lps kolej islam .. nanti cubalah kalau ada kesempatan.. sbb mmg menu kelantan je bnyk kat situ nasi kerabu dgn nasi dagang pun ada siap daging kawah dengan daging salai.. kt pun lama tak pg mkn.. hrp kedai tu adalah lg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...