15 Ogos 2014

Marah Pada Hujan? :)

kadang kita tak sedar
apa yang kita marahkan
apa yang kita rungutkan
almaklum, nafsu marah dah kuasai diri
walhal menda tu perkara kecik je
ye, yang tengah menaip ni pun 2x5 jugak
sikit-sikit, nak marah.. sikit-sikit nak merungut

contohnya : marahkan hujan :)

'alaa, masa ni la nak hujan pun.. baju tengah banyak nak dijemur ni!'

'asek hujan je, bila nak kering baju-baju ni..?!'

ehem-ehem...
marahkan siapa tu?
Yang Turunkan hujan?

(-________-)''

sama-sama kita ubah diri ye
sama-sama muhasabah diri...

p/s: sering kita lupa... hujan pun rezeki juga

10 comments:

aLyNnZ berkata...

betul lar nad..alynn pun kdg2 tgh emosi ckp benda yg sama jugak..biler tersedar cepat2 istighfar..huhu..

suhailah hamid berkata...

Tq for sharing.

salwana nordin @ che'wa berkata...

Betul sgt nad!! Semua benda Allah yg beri tp kita tetap merungut..

muhasabah diri lg pasni ye :)

Adlin Mohamad berkata...

kekadang kyra ada cakap kalau ujan ..iskhhh ujan ni jahat la nnt kita basah cepat2 mak dia ni tepuk mulut siap cakap kakak kat skol x belajar ke yg tutunkan hujan Allah nnt berdosa masuk neraka terus dia diam

Gieyana berkata...

Ada juga member kt opis kak G cenggitu..hujAn pon x kena..panas pon x kena..:)

eima berkata...

tanpa sedar sebenarnye ...
bila tersedar cepat beristifar .. huhu

kayyana berkata...

btul jugak.. ok.. insap.. Astaghfirullahalazim..

Fiza Rahman berkata...

Bersyukur lah kat msia ni ada cuaca panas dan hujan. Tak mcm kat negara lain.

Nory Zoulkefle berkata...

haah..tak dinafikan selalu terjadi macam tu...kena ubah lah pasni...hehe

LYAfrina berkata...

Tq for sharing nad..
Lps ni kna hati2 n fikir dlu sblm lps amarah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...