22 Ogos 2014

#malaysiaberkabung #alfatihah #mh17 #sebak #nangis

Allah... :'(
sebak sangat terasa hari ni

dari pagi tadi ikuti siaran langsung kat tv
memula rasa ok lagi
sampai je jenazah-jenazah tu kat klia
diangkat dengan penuh hormat
dan dimasukkan ke kenderaan jenazah
terus rasa nangis semahunya
seolah-olah mereka saudara terdekat kita

kita yang takde kena mengena dah rasa macam ni
apalagi la keluarga dan kawan rapat mangsa
Allah..! :'(

bagi yang beragama Islam
moga roh dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan mereka yang beriman
al fatihah

salam takziah pada semua keluarga mangsa
sesungguhnya kalian insan terpilih
untuk menghadapi dugaan sebesar ini

seluruh negara merasa pemergian mereka
seluruh negara merasa kesedihan yang tak terhingga

damai la kalian di Sana...

8 comments:

wa berkata...

Memang sebak sangat bila tengok tv tadi, moga family mangsa semua tabah...T_T

Masya berkata...

moga roh mereka tenangkan disana.. kt yg xde kaitan pun terasa sebaknya.. ahli keluarga mereka apatah lagi...

Azura Aziz berkata...

tulah kan... sedih tgk tadi kat tv...

Ibu Lala berkata...

Memang sedih dan sayu

Lily@MamaZaraZareef berkata...

mmg sedih kan..kite pagi tadi time keja tgk kat fb jek gmbar2 org share..time mlm baru tgk btol2 kat buletin utama...sebaknya..T_T

LYAfrina berkata...

sama dgn lya nad..spnjang tgk liputan tu..mmg mgalir airmata.. sedih n sebak sgt..

al-fatihah buat semua mangs y b'agama islam..moga y lain pon bjya dibawa pulang..amin

kayyana berkata...

al-fatihah.. sedih kan kak nad...

ALoNa CintamaniszLite berkata...

tu laa...dlm sedih2 pilu ni...banyak jer yg nak kondem, komplen...berkata itu ini mcm dia takde wat salah dan tak pernah ada dlm keadaan serba salah.

Hidup ni kalo sentiasa nak menyalahkan orang....mmg hatinya tak pernah tenang. Mgkn dalam solat pun asek dok pikir jer salah orang, nauzubillah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...