13 Ogos 2014

Anak Rileks Je, Maknya Yang Nanges Tersedu-Sedu...

nanges sebab tgk 'souvenir' dari kawan zakwan
'souvenir' la sangat, hukhukhuk :'(

pikir positif jek la kan
bebudak, gitu la...
budak tengah membesar, lelaki pulak tu
cara mainnya pun kasar la sket

tanya zakwan, cemana seluar boleh koyak?
zakwan jawab, jatuh... kawan tolak masa lari2
bila dia bukak seluar, makkkkk!
ngilu plak rasa bila tengok lukanya tu
macam dalam gak la...
dah la jatuh atas jalan tar katanya
cuba la bayangkan cemana sakitnya bila terseret tu, huhu
kita pun rasa ngeri!

tanya lagi kat zakwan, nanges tak?
zakwan jawab, takkk
mamaZN tanya lagi, cakap kat cikgu tak?
zakwan jawab lagi, TAKKK!
adohai la anak, sabo je la...

itu la zakwan...
menda camni takdenya nak cakap kat cikgu
sama macam masa dia demam n muntah kat sekolah dulu
taknak cakap jugak
lagi 1, bila bab berkawan ni zakwan bukan jenis lawan balik
nak membalas apatah lagi...
kawan jek banyak 'buat' dia, yang dia sabar je

harap zakwan terus kuat semangat kat sekolah
biar la zakwan jenis tak membalas pun
bukan bermakna zakwan lembik kan?
cuma zakwan taknak menda tu berlarutan plak kalau dibalas...

(-______-)

17 comments:

suhailah hamid berkata...

Smg cpt sembuh ye..bagus,zakwan budak baik ni..alhamdulillah.

Chekgu Azrine berkata...

Tu mknanya zakwan ni bdk baik..
Tp tula..sng plak kena buli..
Nx time swh dia bgthu ckgu..
Bia ckgu alert sapa yg nakal main tolak2

Azura Aziz berkata...

huiii, dalam jugak lukanya tu... tp Nad boleh kot tanyakan kat cikgu dia.. sian pulak tengok Zakwan asyik pendam jer..

eima berkata...

la ... teruknye luka tu ...
huh .. sedih plak aku nengok nye ... kesian la ...
tu la kan fahim pun jenis cam tu jenis tak melawan ...kadang tu aku rasa nk hantar kelas pertahanan diri je ..karate ke ape ke ...

wlupun fahim tak penah kena buli tp aku risau masa hadapan nanti .. bila dah masuk asrama nanti ... kan byk kes skrg ni ... huwaaaaaaaaaa

mmg anak2 sebaya zakwan fahim ni mmg bersifat gitu kot ....

Norhasniza Khalid berkata...

mama singgah... eh, kesiannya.. besar luka tu

Adlin Mohamad berkata...

ni mesti tgh lari laju2 kawan tolak kan ..sbb nampak impact dia cam tu suar koyak lutut koyak ..sapu la minyak gamat cepat sembuh yea zakwan ni baru hero hehehe

Rai Ourkizuna berkata...

semoga cepat sembuh zakwan.. budak lelaki kuat.. biasa la tu.. tapi kena ingatkan jugak.. kalau boleh lepas ni hati2..

Eliss Mie berkata...

adoi pedihnya kena air ni. semoga cepat baik yer. hero berparut tak per.baru hero..

Falsya berkata...

ya Allah, teruknye nad..sian zakwan..sbb zakwan baik sgt ramai yg suke buli..siannyeee..

kayyana berkata...

ish... mcm teruk je kak.. akak dah basuh ke lukenye tu... budak budak mcmtulah kak.. kte ni nak marah pun tak guna jugak benda da jd.. zakwan cube gangster skit kt skool tu..huhu.. agaknye kawan die tak sengaja tertolak kot kak.. think positif oke... ksian zakwan T_T

lia berkata...

iskkkk kita lak rasa ngilu... wpon sendiri biasa luka mcm2 kecik2 tp bler da jadi mak ni, mmg rasa tacing lak...

sama la Amsyar pon, diam x nak balas hu3

Naemah Umi berkata...

hati iubu-ibu mmg camni...tapi gerun gak umi tgk luka tu...nway cepat baik ye :)

dalila berkata...

lahaiii..sian zakwan..teruk jgk tu..seriau rase..spi terkoyak plak suar tu

Nory Zoulkefle berkata...

uishh teruk jugak luka tu..
biasalah budak lelaki kan kak..
cmnelah IQY bila dah besar nnt..huhuhu

Wan Amira Wan Salleh berkata...

nad dalam jugak luke abang Z ni.. nd i know tengok dia pun nampak sangat generous.. alhamdulillah nad.. pandai u didik dia

Fiza Rahman berkata...

Adoiiiii...sakit tu nad. Sama mcm kimi, bila kawan buat tak nak cakap ngan cikgu. GEram pon ada.

LYAfrina berkata...

Alahai.. teruk jugak tu.. moga cpt sembuh ye.. mesti pedih ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...