10 Julai 2014

Doakan Mereka...

masih tak boleh tidur...

tiba-tiba terkenangkan saudara seIslam kita di sana...
hancur luluh hati ni bila tengok gambar-gambar keganasan Israel terhadap mereka
Ya Allah! moga mereka terus kuat :(

bayangkan la kalau yang di sana tu ahli keluarga kita...
anak kita, suami kita, makpak kita...
tak sanggup nak bayangkan! serius!
T_T

sangat terkesan di hati
bila baca apa yang disharekan di fb
tentang kenapa rakyat Palestin tak lari selamatkan diri ke negara-negara jiran?
jawapan mereka?
kalau bukan mereka yang melindungi masjid al-aqsa, siapa lagi?
kalau bukan mereka yang memperjuangkan tanah islam, siapa lagi?
Ya Allah... sebak, sedih, terharu, rasa geram semua ada!

apa pula sumbangan kita pada mereka?
apa pula bantuan kita?

sentiasa beringat la kita...
sedang kita berbuka puasa yang sedap2
(siap boleh buat pilihan menu lagi kan?)
sedang kita bersorak menyokong team bola mana yang kita minat
tolong la...
tolong la ingat kat diorang walau sekejap
mesti ada rasa belas dan kasihan
mesti ada rasa prihatin dalam diri kalian kan?
kirimkan la doa, senjata kita dari sini buat mereka...
agar mereka sentiasa dilindungi Allah sentiasa

dalam pada kita buat persiapan utk hariraya
luangkan la rm10-rm20 atau semampu kalian
sebagai bantuan mereka di sana...
semoga dengan pertolongan kecil kita ni
dapat sedikit sebanyak membantu mereka

follow la fb page : aman palestin
kawan-kawan tengok la sendiri kesengsaraan mereka...
bandingkan dengan kehidupan kita sekarang ni
insaf!


maaf la...
agak beremosi pagi-pagi buta camni
taktau la kenapa di waktu-waktu ini
'sangat-sangat terasa' keperitan hidup saudara kita di sana...

tak sampai hati tengok anak-anak kecil yang berlumuran darah
terbayang macam mana kehidupan diorang
bilamana mak dan ayah diorang syahid
tak dapat nak bayangkan!

sama-sama la kita berdoa
sama-sama la kita beri sumbangan seikhlas mungkin
ini sahaja cara kita boleh bantu diorang
lagi-lagi di bulan Ramadhan yang mulia ni...
sedekahkan la alfatihah pada mereka
sedekahkan la sedikit wang ringgit yang kita ada

Ya Allah... tak terkata sebaknya :(

#savegaza #prayforgaza


p/s:
salam takziah pada kawan blogger, kak Zieda Zakaria
atas kepulangan anak comelnya ke rahmatullah...
bidadari syurga yang sudah sedia menanti keluarganya di Sana...
Al-Fatihah



*images taken from fb













16 comments:

mamaarifakeem berkata...

Betul.... sgt terkesan di hati.. sebak melihatkan keadaa mereka, tersentuh sgt baca kenapa mereka tidak berundur dr situ :'(

Lily@MamaZaraZareef berkata...

sedih kan..kita pon kdg tak sanggup tgk gambar2 ni sume..tapi klu tak tgk tak tau keadaan sebenar kat sana..semoga saudara2 kite di sana sentiasa dlm lindungan Allah..T_T

Adlin Mohamad berkata...

sebak tgk peperangan di sana ..

takziah utk kak zieda
bila baca status arwah mia koma ..mata terkebil2 x mau tido pandang anak2 .. dpt tau arwah mia meninggal terus terpampang muka comel arwah ..al fatiha utk bidadari syurga moga kak zieda tabah menghadapi menghangrugi hari2 mendtg tanpa arwah

syawalsimpsons berkata...

dalam kiter bersuka ria ni, jgn lupa pada saudara2 kiter di sana kan...sedey bila mengenang dorang...moga mereka tabah hadapi segala ujian di beri....allahuakbar....tak terdaya tgk..sayu rasa hati

eima berkata...

sedih sgt mmg terkesan dihati aku ni ...
semoga Allah bukakan hati orang Kafir Rejim Zionis utk kembali ke Jalan Allah dan hentikan kekejaman ni terhadap palestine ...

PetakBunga berkata...

Allah janjikan syurga ..insyallah.

kayyana berkata...

sedihkan kak nad.. yana menangis kot bile tgk gambar gambar yang tersebar kat fb semalam... kuat betul semangat saudara kita kat sana.

kayyana berkata...

takziah buat kak zieda zakaria.. semoga beliau tabah hadapi ujian Allah di bulan mulia ini.

Naemah Umi berkata...

Mmg sedi hati ni bila tgk semua pic Gaza ni sob sob sob


Al-fatihah utk blogger kak zieda

salwana nordin @ che'wa berkata...

mmg sedih nad :(

tgk kt fb pasl gaza mmg tak sanggup..

kita kt umah mcm2 mknn tp mereka terutama anak2 kecik tgh menderita..

takpe syurga menanti para shuhada palestin :)

lia berkata...

Speechless... ;(

Falsya berkata...

Allah..sedihnye lahai nad...menitis air mata..sedih..sakit dada menahan sedih..air mata xyah ckp la...;(((

Azrin Rahim berkata...

Jom sama2 kita baca doa qunut nazillah bt mereka..
mereka adlh pejuang2 islam yg hbt..

LYAfrina berkata...

sedih sgt dgn apa y berlaku disana..di saat umat islam berpuasa, mrk ambil kesempatan ni utk myerang..

Fiza Rahman berkata...

Hanya doa dari kejauhan. Tak sanggup nak tgk gambar² ni.

dalila berkata...

Ya Allah sedinye bila mengenangkan dorang kt sana..moga mereka terus kuat..kuat utk memperjuangkan Islam..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...