09 Jun 2014

Dah Berkurun Lama TAK Shopping Sorang-Sorang!

huhuhu...
tu la yg MamaZN pikirkan
memang dah cukup lama tak menyoping berseorangan
bila ada kengkawan lain shopping sengsorang
bleh plak terasa kagum tetiba, hehe
padahal dulu MamaZN pun camtu jugak
lupa sudaaa

tu la, nak dijadikan cerita
zakwan kan belum pulih sepenuhnya
tapi disebabkan janji yang PapaZN dah buat dengan zakwan
terpaksa jugak la penuhi
tapi cemana nak pegi beli?
takkan nak bawak zakwan dengan berkain pelikat ni?

dan MamaZN la yang terpaksa selesaikan misi 2 beranak tu tadi
PapaZN plak jaga ZakwanNayli dalam kereta
tak pasal-pasal la kan
mentang-mentang MamaZN 'expert' la sangat dengan GM Klang tu
jadiknya MamaZN je la yang kena turun pi beli
nak harapkan PapaZN sorang...
konfem sesat barat dibuatnya kat dalam GM Klang tu!
takut kang tak jumpa jalan pulang plak, muahahaha..!

lama dah ni tak soping sorang-sorang
memang takdan la nak belek cari barang lain
kalau dah kata dalam list beli itu, itu aje la jawabnya
lagipun pegi dah petang
GM Klang kan tutup jam 7malam
time tu dah pukul 5.30 kot!
mana sempat nak jelajah semua floor!
haha!

dapat la lego yang diidamkan zakwan
sekotak RM2.50
hambekkk tu mama dah belikan banyak
setahun takyah beli lego lain dah
nayli pun bleh share sesama
pastu cari jugak beg sekolah zakwan
pelik betul budak ni...
baru 6 bulan sekolah, beg dah koyak rabak
hmmm, moh le cari lain - dapat la RM19.90

elok dapat semua tu terus pi kat kereta
baru sejam ditinggalkan, budak berdua ni dah 'berzikir'
'mana mama, mana mama..?'
tu baru sejam, belum 2-3 jam menyoping lagi
cemana la nak tinggalkan seharian dengan papa je ni?!

mak nya pun jadik la dapat tengok 'dunia luar' kejap, haha!
mana tahan dok terperap je kat umah
almaklum, kena jaga zakwan yg tak sehat lagi ni...
'kaki jalan' macam MamaZN ni
dah mcm 'cacing kepanasan'
kalu tak keluar ke mana-mana, hehe

*no mood, no mood, no mood..need vacation!

17 comments:

mama tisya berkata...

akk mmg suka soping sorg2...nk2 time jcard...suka la zakwan dpt lego tu

syawalsimpsons berkata...

NAK MAIN LEGO LA NI YEE...

eima berkata...

wahhhhh byknye .... fahimnye beli berkotak2 tah mana tah hilang nye ... kecik2 gitu .. mmg murah arr

wa berkata...

Ohhh..banyaknya minan...murah ke kat Gm kelang ni siss...memang mcm tukan kalau bwak anak2..mmg x sempat nak bli barang sendiri..hehe

idzwa kamaruddin berkata...

need vacation too

Chekgu Azrine berkata...

Murahnya kt GM Klang...
Tula jauh sngt akk nk ke sana..
Alahai..

msredcheesecake berkata...

Bestnya dpt lego... akk pon da lama xsopping sorg2...hhee

Falsya berkata...

kite nak sgt gie GM plaza..tpppp xsmp2 pun lg..

suke zakwan dpt lego..;D

QasehnyaRania berkata...

hihi.. blh main sepuasnya dua beradik tu..

Iela Fazielah berkata...

wah banyaknyer.... suka zakwan

Eliss Mie berkata...

biasa hr jumaat kuar ngan kawan2 la..kira sorang2 jugak ke tu :p sbb sorang ke lain kita ke lain..

Fiza Rahman berkata...

Murah tu nad sekotak RM2.50. Kat pasar malam ada yg jual sekotak RM4.00-RM5.00. Ada gak yg jual 3 kotak RM10.00. Ni yg rasa nak gi GM nih ☺☺

Masya berkata...

eh² semlm kt org pun sesat barat kat GM Klang jugak hahah poyo x sesat barat .. x sengaja ter singgah ada jualan pra raya rupanya kan.. x menahan lagu raya berkumandang.. pose pun belum.. rambang mata kt org lul 3 dah blk pun panas terikkk

mamaarifakeem berkata...

Ye la.. akak pun sama gk, rindu plak rasa nak sopink sendirian..hiii...
Jom vacation!

Nana berkata...

lg suke soping sensorang sebenarnya aman skit hahaha
aritu g uruskan hal telefon singgah soping h&M sonok je rasa bole belek lelama hahah
klw bawa anak xde belek tgk mana bkenan amek je

mummy_ayu berkata...

wah..murahnya lego...seronok nie kalu dpt gie sana..shopping lego..
he he...
tiap kali ingat zakwan, mesti respek kat dia sbb berani sgt...emmm

babYpose berkata...

harga tu sangat mengejutkan, pandai pilih tempat soping, shoping sorang ni bole la cepat2:skit :). terima kasih sudi tinggal jalan cerita anak buah, memang sebak terharu
dengan budak2 terang hati ni, kiranya dah
berjaya, inshaAllah lebih berjaya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...