06 Mei 2014

Sambal Sreng Wak Nang - Memang Samseng!

rasa-rasanya ramai yang kenal dengan saiful nang kan?
beliau pernah jadi official photographer utk wedding angkasawan negara dulu
cantek-cantek gambarnya :)

mamaZN follow fb page saiful nang ni
suka status-status yang dia up kan

pernah beberapa kali sebelum ni
saiful nang ada promote 1 produk
sambal sreng wak nang namanya
wak nang tu bapak beliau la ;)
katanya sambal sreng ni memang samseng gitewww, haha!
kenapa? sebab rasanya yang pedas berapi giler!
kenapa samseng? itu la perkataan yg dorg guna utk promote sambal sreng ni
kalu pedas giler berapi tu maksudnya mmg samseng btul la tu agaknya
sama taraf dengan ketua samseng kampung dusun - sharif dol, haha! :P
okeh, gurau ^___^

beberapa minggu lepas, mamaZN ada beli sambal sreng ni
nak gak tau samseng tahap mana kepedasannya tu kan, hehe
mamaZN beli dari rakan blogger jugak - syana (fb: sharina niza)
sebotol rm13

masa mula-mula rasa tu takde la pedas sgt
tapi bila dah 2-3 kali rasa
omakkkk ai! berasap gak telinga!
rasa pedasnya tu ada ala-ala 'sambal tahun'
orang jawa tau la sambal tahun ni cemana
memang pedas! tapi sedappppp :)
makan plak dengan nasi putih panas-panas
memang berpeluh la jawabnya, hihihi...

boleh je nak makan dengan apa-apa makanan pun
ikut kekreatifan korang, haha!
ada yg buat sebagai perencah nasi goreng
dan ada yang buat colek gitu je
terpulang...
:)

16 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam Nad..lama kak atie xsinggah kat sini.Bc Nad citer kepedasannya pon ,K.atie dah kecur air liur..hehehe

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Pedas giler ... boleh berasap telinga tu Nad... tengok macam sedap tu.. nak cari jugak ni :)

Petak Bunga berkata...

bau belacan tak?
kita resdung..sush sikit nk mkn.

salwana nordin @ che'wa berkata...

wwaaaahhhhhhhh...

skang sambal pun dah ada instant ye..

tentu sedap ni!

idzwa kamaruddin berkata...

arrgghh...s.edap gilesssss!!!

Chekgu Azrine berkata...

Blh nk cuba nti la..
Akk suka bnda2 pedas bersambal cmni..
Hehe

Nafisa81 berkata...

Sambal sreng ni macam sambal kering ikan bilis cili dan bawang aje rasanya...ada belacan ke?

Lily@MamaZaraZareef berkata...

adoiii..kalau kite mesti dah terbakar lidah nih..tak tau nape sejak dok kuantan dah takleh makan pedas..tak tahan rasenye..>_<

Delimasari berkata...

meleleh air liur

eima berkata...

tetiba kecur air liur ni ..aku suka yg pedas2 ni sedap ...

Masya berkata...

mmg pedas giler.. tobat nak makan huhuhu.. tp buat nasi goreng mmg jimat masa kalau guna sambal ni hihihihi....

Z.u.r.a and I.w.a.n berkata...

uishhh..
akak di sini pun terasa kepedasannya nad...
dia smbl tu ada ikan bilis ke?

Adlin Mohamad berkata...

sedap eyh ..kena try gak ni

Fiza Rahman berkata...

Tahan pedas x per. Klo x tahan jgn report polis plak...hehehe...Sbb dgr radio ada org report makanan dia pedas sgt.

QasehnyaRania berkata...

tak pernah lg cuba
kalau gandingkan dgn nasi ayam penyet comfirm sedap ni

dalila berkata...

member penah beli bwk gi opis ni..mmg sedap gile..berdesing telinga..mmg berbaekkk la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...