20 Mei 2014

Habis...Habis Mekap Mak!

pantang nampak kita bermekap
dia pun datang tunjuk pipi, mata & bibir
tepek blusher kat mana? dia tunjuk pipi 
eye shadow kat mana? dia tunjuk mata 
lipstik kat mana? dia muncungkan bibir
pandap plak tu
belajar dari pemerhatian kan... ^_^

bila tak kasi, dia dah pandai marah
jeritan tak puas hati dia kalah penyanyi soprano, haha! takut mak :p
dalam keadaan paksa rela, kasi la jugak, huhu!

abes pecah dah compact powder mama
kita pegangkan takmo, nak pegang sendiri
bila bagi pegang, dia pi bawak lari
bedak muka sendiri jauhhh dari mama
pastu letak kat tmpt lain
pastu lupa
pastu terlanggar
pastu terjatuh
pastu pecah...!!!
uwaaaaa...!
mama hanya mampu melihat dengan hati yg pedih
naseb baek la mama bukan guna jenama yg mahal-mahal ye nayli

sama jugak la dgn lipstik
perkara yang paling merisaukan dah pun terjadi...
apa dia kawan-kawan? ;)
lipstik patah..!
mak redhooo je
pakai jugak la selagi boleh calit, haha!

teringin nak cari yang mainan punya
nak tengok apa lagi yang nayli pandai buat, haha!

belum part baju...
baju nak pi jenjalan ke, baju dok umah ke
semua nak pilih sendiri
mak ni geram la jugak kengkadang
abes mana tak geram...
baju yg semalam basuh, arini lipat
baju tu jugak la yg dicapainya
macam takde baju lain dah...
adoiyai!

sabo...
memang kena banyak sabo dengan nayli
dia lain sket dari abang zack
paling manja pun dia, paling ngengada pun dia, paling tak dengo arahan pun dia
apa lagi? setakat ni memang dia je la, haha!
abang zack kena pasrah je
naseb baek abang zack baek, hehe

cer tanya kat nayli
'mama nak baby, bleh?'
nanti dia jawab dgn garang, TAK BOLEH!
dengan tiba-tiba dia jadi manja nak peluk-peluk bagai, hahaha!
eyyy, geram betul! :P

22 comments:

syawalsimpsons berkata...

dah kena la ngan title kan...anak pompuan..anak dara..mmg elok la kan..kikikiki...ok nayli buat aunty soya geram sangat ngan kamoo ni

Chekgu Azrine berkata...

hahaha..comel tau nayli!!!

msredcheesecake berkata...

anak akk yg laki tu pun sebuk main bedak kita...over tul dorg ni tau...hheee

salwana nordin @ che'wa berkata...

hamboiiiiii dia..pandai beno nk bermekap ye..

anak pompuan gitulah kan..tau je pun kt mana nk dimakeup kan..:)

oooo nayli takmo jd kakak yeh..sian mama nk bb tu hhheeee..

tembamnya nayli..sedap peluk ni!!!

Azura Aziz berkata...

hehehe... amboi nayli..

idzwa kamaruddin berkata...

hahaahhaa...sgt comel!!

el berkata...

iols pun geram tgk nayli ni taw haha
smlah ngan alana pun suka curik2 main make iols..lotion pun sibuk dia nak sapu jugak
tp skun iols xdelah nak makeup2 sgt..is malas..so xdelah alana tu menyibuk..alana ni mmg boleh geng ngan nayli lah haha

Sidratul Muntaha berkata...

aku punya lisgloss abis dikerjakan ara xsampais meinggu
tgk2 rupanya kongsi dgn kawan2 kat sekolah.
huuuu
klu dah namanya gegirl kan

Adlin Mohamad berkata...

hahahha sama ngan keysha
kakak2 xde cam gini tiba turn dia lentok jari pegang span bedak tempek pi[pi

Iela Fazielah berkata...

hala comei lotte budat dobot ni..geram.... pandai dia... dia tiru apa kita buat

Falsya berkata...

hahahahha..nayli2..abis make up mama..hehehe..

silap2 falsya pun akan mrasa perkara yg sama kut nad..;D

dalila berkata...

kah3..kelakar la nayli ni..
tergolak2 aunty tgk gambar2 nayli..

Nafisa81 berkata...

Wahh...anak dara dah pandai bergaya

Eliss Mie berkata...

gitu la anak dara yer..kita ni dua anak dara..sorang dah jadi mentor..mentee jer tinggal nak operasi..kekeke

eima berkata...

SGT COMEY LA DIE NI .... HIHI
alisha mian juga tp die tak penah pecahkan lagi sbb slalu pesan ... klu icha pecah kan mama sgt marah ... hahaha pas die main pandai je letak balk dlm beg ... slalu nye abah yg bising sbb risau pecah kena beli br utk mama hahahhaha

QasehnyaRania berkata...

alolo. bermekap bagai nak ke mana tu cik nayli. hihi
gitew le anak pempuan ye kak.

ingt lagi, masa raya, anak buah saya yg sorng ni mesti suka ambik hand beg saya.
mati2 ingt nak duit raya, bg duit raya x nak.
ghopenya dia carik lipstik.hahaha. dah calit ke biBir dia baru puas hti.. apa pon tak boleh :)

Sweetmama berkata...

haruslah gegirl kan, mmg la suka bermakeup, 2 org hero k.eija ni pun suka main k.eija punye lipstik tau...

mamaarifakeem berkata...

Ekeke... budak bijak tandanya tu...
Nayli ok la gigirl, ni dk boboy kt umah ni pun samo... latest main krim mamanya..huwaa...mujur la dh kurang pakai krim siang tu... huhu...
Kena la marah juge, dh besar kan.. grrr...tp sama je kot, marah pun bkn depa ingat.. hihi.. sabo jerlah..

Fiza Rahman berkata...

Anak dara kann. Haruslah nak mekap2 macam mama juga. Comel ☺

lia berkata...

alolololoooo tomey tomey ni.... mujur Nad ada gak makeup ha3... bole la Nayli asah bakat ;)

kayyana berkata...

amboi nayli.. kecik kecik dah pandai nak melawa ye... nak pikat sape la tu agaknye.. hehehe.. comel btul.. abes smua barang makeup mama dia kerjakan ye... hehehe...

Ibu Lala berkata...

Ha ha ha. Kene je gayanye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...