04 April 2014

Zakwan, Zakwan... ^___^

Sebenarnya, taktau nak letak tajuk apa utk entry ni, haha! =p
Tapi nak citer jugak, kikikiki...

Ahad lepas, sehari sebelum sesi persekolahan bermula
Saje la ajak Zakwan pi gunting rambut
Rambutnya tebal, cepat panjang plak tu
Memang setiap bulan kena pi kedai gunting

Tapi...
Tak sangka la pulak aritu Zakwan macam berat hati nak gunting rambut
Muka dia sugul jek, sedih, cam tak puas hati, asek moody jek
Bila ditanya, kenapa?
Zakwan takmo jawab
Zakwan ni jenis yang suka pendam-pendam
Geram kengkadang tu...
Kita pulak yang terpaksa teka apa sebenarnya yang buat Zakwan takmo gunting rambut

Tapi MamaZN macam dapat agak
Rasanya sebab bulan lepas, masa gunting rambut kat kedai India ni
Ada la satu insiden terjadi
Biasa la budak-budak, ada masanya takmo diam 
Soh tunduk, takmo tunduk... Soh pejam mata, takmo pejam mata
Tah cemana, tukang gunting tu bleh plak marah-marah Zakwan
Sakit je hati tau
Kecik beso kecik beso jek tengok India tu
Takyah la sampai nak marah-marah, budak kottt!

Mungkin itu la sebabnya sampai Zakwan takmo gunting rambut
Dia jadi fobia gamaknya ngan tukang gunting India tu

Jadiknya,
MamaZN trus ajak PapaZN pi kedai lain
Ada 1 kedai ni memang kami tak penah pi pun
Zakwan dah lain macam dah
Senyapppppp jek dia tak bercakap sepatah pun
 

Tengok la Zakwan, sedih plak nengok dia gini, huhu...


Takde mood sebelum nak gunting rambut


Budak ni memang happy semacam 
Tapi bila MamaZN cakap lepas Abang Zack gunting rambut turn Nayli plak
Terus dia nanges sebab taknak, haha!


Alhamdulillah, suka MamaZN tengok Zakwan senyum jek lepas dah digunting rambut
^_____^
Abang yang gunting rambut Zakwan tu nampak macam ok
 (pangkat abang la pada Zakwan, hehe)
Takde la nak marah tak bertempat
Pastu cara dia gunting pun idok le macam nak cepat jek
Cukup hati-hati
Pastu abang tu nampak Zakwan macam tak happy
Dia pi buat rambut Zakwan pacak-pacak

Aiseyyyyy, kemain happy la Zakwan!
Asek nak tengok cermin je, hehe
Tak abes-abes tanya, 'Mama, ensem tak saya?'
Haha, sabo je la ;)
TQ kat abang tu sebab berjaya gembirakan Zakwan ;)


See... Kan ensem dah lepas gunting rambut ;)
Masa ni dah mandi, rambut dah tak pacak dah ^_^


PapaZN pun gunting rambut style macam Zakwan, hehe


Opppsss! 
Sebelum ada yang bertanya, meh MamaZN bgtau dulu, hehe
Rambut Zakwan macam tobek sikit tu bukan sebab salah tukang gunting
Tapi memang dah semulajadi camtu
Tanda lahir Zakwan :)

Zakwan cakap,
'Mama, saya suka la gunting rambut kat kedai abang tu...'
Fuhhh, lega rasanya...
Lepas ni kita pi kedai abang tu je k!
Takyah dah pi kedai India yang suka marah-marah tu - banned trus! Haha!


16 comments:

msredcheesecake berkata...

kalau akk gaknye, akk terus bawak anak akk keluar dr kedai tu... marah anak org sesukahati...hheee...geram..

Masya berkata...

amir pun pernah mcm tu dia fobia nak potong rambut kat tmn rumah kt org kedai india, sebab kena marah jgklah... sdhlaha mir ni pyh nak gunting rambut.. sdhnya sekarang mesti potong kat kg, kedai lain xmoonya dia...

:: idzwa :: berkata...

bertambah hensem!

Rizziela berkata...

budak2 memang.. pantang kena marah..terus x suka..kenalah pandai nak handle budak2 kan..diaorang kan memang sumula jadi duduk x tau senyalp..kalau dah senyap ajer tu..anak patunglah jawapnya

eima berkata...

br nk tanya ..pandai ko terus jawab .. hihi

a'ah la nampak murung die tu .. kan ... hahaha
last pic tu buat achik hepi jugak ...

Azura Aziz berkata...

sama macam Adam, kalau g kedai India tak nak duduk nak pangku, takut kot tgk India tu... pastu bwk g salun terus suka.. asyik nak gunting rambut jer kejenya pulak huhu...

lia berkata...

owhhhh mmg hati anak harus d jaga... sesuka hati nak marah2 kan... ai x p situ da... kan da padan muka dia kan...

Sidratul Muntaha berkata...

terbalik plak la kita nad
aqil suke potong rambut dgn kedai india yg bese dia pergi
kira mcm ade fave la
so far dia cukup xsuka gunting rambut kat kedai melayu
klu india takpe
nk2 klu abang india tu rajin layan dia, ckp ensem la..
ehehehhe
tpi beselah budak
klu bab potong rambut
kita kasar pun xelok jugak

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ berkata...

hah..
baru ensemm..

alya pun sama nad,
takut bebeno zmn kecik gunting rambut
puas memujuk
nk lg part nk blow tu..
meraunggg

syawalsimpsons berkata...

kadang budak ni egat je kalo org dah buat kat dier kan...tp hensem zakwan potong rambut gitoo...alamak papaZn nampak skema la

Sue-Rya Qistina berkata...

biasalah kan bebudak lasak sikit..x pandai psikologi la org tu..

Gieyana berkata...

Bestnyer psl zakwan still nk g kedai gunting althougj mula2 dia x nk...nureen mmg x nk lngsung..:)

Adlin Mohamad berkata...

kemas sikit ...
budak2 umah ni kalau appa dia potong rambut pas poting siap cakap "papa hensem la " hahaha

Falsya berkata...

Sian zakwan..smp takut dh nak potong kat mamak tuh..nie dh ade abang baru..boleh la gie potong rambut kat sana jer..

Hensem betul zakwan..hailah calin menantu..ehhhhh, ahahhaha

Fiza Rahman berkata...

Handsome lpas potong rambut. Kimi pon pernah kena nad. Memang kongajar tau. Terus tak gi kedai tu dah.

QasehnyaRania berkata...

kiranya abg gunting tu ada teknik la nk happykan customer kan.bgus..
zakwan pon dh ceria balik..

sama mcm kpala suami sya .adagak tobek gitu.katanya jatuh ke apa ke..bila buat rambut nipis nampak le tempat tobek tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...