30 April 2014

Nayli & Kucing

minggu lepas urgent balik kampung
sabtu tgh hari bertolak
ahad pagi dah balik klang
gara-gara nk hantar barang punya pasal, huhu!
kalau tak hantar minggu lepas, alamatnya memang tak muat la kereta kalau barang-barang tu nak dibawak balik jumaat ni
solution, hantar separuh dulu...

memang takde aktiviti berjalan ke pekan
dok rumah sesaja, huhu
petang tu amik kesempatan
mintak tolong 'mak' potongkan rambut nayli
(mak - panggilan zakwannayli utk nenek belah papaZN)

jenuh gak mak nak potong rambut anak dara tu
kejap gerak ke sini, kejap pusing sana
takut kang tobek-tobek je, haha!
alhamdulillah, mak cekap handle situasi
ecececece... expert katakan :)

caranya 1 je, kasi kucing dok sebelah
diam la nayli
jangan kucing tetibe lari dah la
memang nayli pun ikut kejar, haha!
tapi kucing pun cam memahami
diam je dia dok sebelah nayli
mana tak diam, nayli pegang kuat kucing tu, hehe...

memang penyayang sungguh dgn kucing siap dipeluk-peluk lagi...
ikut sape la ni
bukan ikut mamaZN kot, sebab mama takut kucing, haha! :P
papaZN cakap ikut onyang kot ni... hehe

13 comments:

Falsya berkata...

Bgs nayli xtakut kucing..opppsssss..oppsss..comelnyeee..

Chekgu Azrine berkata...

p/s : sis..yup dari akk tuh..hehehe

pandai mak nad potong rambut ek..
kerlasss!!

Nafisa81 berkata...

Samalah anak no 2 akak...suka betul dgn kucing. ..

Petak Bunga berkata...

nayli rambut tempurung..

kita x suka kucing gak, serabut lekat betis..
tp ank rasanya suka kucing, tp x galak sgt sb dia masih kecil. tapi kalau dpat kucing tu, habislah kucing..digomolnya.

eh ke pembuli kucing ni..
konfius syg ke buli

salwana nordin @ che'wa berkata...

wahhhh...senang nau potong rambut nayli ye..

sama anak saya no 3 tu..penyayang sgt dgn kucing..buat mcm anak patung :)

mamaarifakeem berkata...

Ooh maknye yg potongkan..bagusnya dia, penyayang :-)

el berkata...

bolehlah makcik potong rmbut sy..rmbut sy dah pjg smpai ke pinggang dah ni..hahahaha

nayli kau mmg comelllllllll!!!

Sue-Rya Qistina berkata...

kalau ayish dah dipicit2nya kucing tu, sudahnya dia jadi takut sbb pernah terkena cakar sikit dulu. hehehe

Fiza Rahman berkata...

Elok plak kucing tu kat pangkuan nayli...hehehe...

QasehnyaRania berkata...

alahai cekcinya gegirl ni :)
mudanya mak mertua akak :)

amiey lee berkata...

berani betul nayli.. kalau sarah dah lari takutt

Budak Kampung berkata...

adoi nayli..comel la ko. geram plak bibik.boleh plak kucing tu dok diam.selama bibik kt kg xd pun kucg 2 mne sagat mcm 2

Sweetmama berkata...

comel sgt nayli pegang kucing , kucing tu pun manja je ngan nayli..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...