02 April 2014

My BFF ;)

Bulan ni nak masuk 2 tahun 4 bulan (25hb nanti)
Dah macam-macam akalnya dah ni
Paling suka kaco Abang Zack main
Tapi kadang tu bukan kaco pun sebenarnya, cuma nak main sama-sama
Tapi tak kena dengan gaya dan cara
Dah bergadooooo...
Tapi Nayli pandai
Bila dah kena marah, dia nanges pastu cakap 'sori Mama...'
Alahai, sejuk hati
Tapi lepas tu dia kaco abang balik! =p

Pantang tengok citer kat tv yang sedih-sedih
Nanti dia pun ikut sedih sama, huhu!
Macam aritu tengok waris penumpang kapalterbang MH370 nanges
Dia pun ikut nanges sama, uwaaa!
Asal nampak kapal terbang kat berita
'Mama, tu kapal terbang hilang? Sedihhh..' ;(
Pandai jek dia...

Nayli suka baby
Tapi dia xleh tengok MamaZN dukung baby
Nanti otomatik Nayli merengek macam baby-baby gak, haha!
Nayli bahasakan diri dia 'baby', hehe...
Tapi sebutannya jadik 'abby' ;)




Kalu kuar jenjalan, mesti nak MamaZN yang dukung
Adoiiiii, lenguh lengan ni!
Tah berapa berat Nayli sekarang, lama dah kot tak timbang
Tapi memang tak larat nak dukung lama-lama
Dengan apaknya takmo sangat

Bab shopping memang macam mak dia haha!
Terutama kasut, suka bebeno nak try kasut-kasut yang ada
Bila tak dapat nanges, haha!
Okeh, tu tak sama ngan mak dia =p

Cerita kegemaran Nayli sekarang ni Sofia The First 
Tu ofkos la kan, hehe
Tapi ada jugak citer lain yang Nayli suka tengok
Kadang tu berebut dengan Abang Zack sebab abang tak suka tengok cite tu, hehe
Antaranya Dibo The Gift Dragon, Hi-5 dengan Elly & Epit
Suka bebeno ajuk gaya si Abang Joe dalam cite tu, haha!
Lawak sungguh!

Apa lagi nak citer?
Emmm, tu je la kot, hehe
Daaaaa! :)



14 comments:

lieyalatif berkata...

ehehehehe tesengih sorang2 lieya bace peel nayli...notty comel yeak awak nayli...kuat sakat abang rupenyeeeee...abg pun redhooo jek sbb sayangkan adik nye yeak tak ekekeekekek....

tu le nad, makin gebus lieya tgk nayli..sdap tgk badan die...mesti suke makan ni...adoiii kalo la dayyan mcm nayli kan senang...dayyan ni makan byk tapi lepas makan meneran berak...mane laa nak gemok camtu...kurus keding jeee tgk hah...

salwana nordin @ che'wa berkata...

bulat betul badan dia..mcm anak saya jugak dulu cuma yg kecik ni slim sket..

pandai dia beremosi ye..biasanya anak kedua ni mmg peel lain sket tp smua anak2 pun ada keistimewaannya kan :)

Petak Bunga berkata...

mana mama reti marah anak kata sorry.
tgok muka pun dah cair..

Falsya berkata...

arghhh..comelnye bfffffff....gerammmmmm...

Fiza Rahman berkata...

Geram tgk nayli. Montel ☺

::NureeN:: berkata...

cumil sgt nayli...
beza umur ngan emir anak nureen tu 4bln jer tp nayli bambam, geram tgk..
emir tu sama mcm dayyan anak lieyalatif
cerdik & ckp pon pandai, anak nureen berat mulut ckit...
klau emir dh 11kg nayli pompuan x der la berat mana kot walaupon bambam..
cuba g timbang kat mall tu hehee

:: idzwa :: berkata...

comel comel comel :)

Sweetmama berkata...

geramnya tgk nayli yg comel ni, gambar ni 4 aksi comel nayli yang berbeza, pandai dia buat memek muka ye..

rasanya ank no.2 ni mmg suka nyakat agaknye.., ziqry pun suka melebih2 kat abg dia, saje nak perhatian abg dia, nak suruh abg dia layan dia kan..

lia berkata...

eiiii tgk keletah Nayli ni pon da rasa geram... nak picit2 jer rasa he3

Cho Zila berkata...

semangat Naylikan... suka kacau abang rupanyer... dua beradikjerkan sapa lagiler dia nak kacau...

mamaarifakeem berkata...

Kiut.... :-)
Akeem bahasakan diri dia 'akim'... makin petah bckp, makin kuat mengusik si abang..huu..

ch@ berkata...

da boleh g skolah bijak dia. 'sorry mama' cute la Nayli. Adli sebut 'maaf mi' sejuk je hati tak jad mak nak marah. ye la, akak dgn Nayli je kan di rmh, abg zack sekolah.

Masya berkata...

pandai nali, kemain lagi sekarang kalau possing pun buat muka comel² ...

QasehnyaRania berkata...

nayli ni manja orgnya.plus lembut hati sensitif pon iye gak ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...