14 April 2014

Balik Kenduri, Terus Tumbang!

assalamualaikum...
menaip sambil sebelah mata merah, batuk2 & badan panas...

tak sehat sejak sabtu aritu huhu

asalnya bawak nayli pi klinik kat bangi
tak sehat sejak khamis kekdahnya
sabtu baru bawak pi klinik
keputusan papaZN, ikutkan aje.. :(

pastu terus ke kajang
sbb ada jemputan kenduri akikah
alang-alang dah dekat
takmo lepaskan peluang sbb masa ni la nak jumpa kawan-kawan sekolah
lama kot tak jumpa diorg!
hangkut je anak-anak yg tak berapa sehat
dengan zakwan mula batuk-batuk
dengan nayli dedar-dedar badannya
mamaZN sendiri pun dah seram sejuk sebenarnya
tapi tahan kan jugak :(

sampai kenduri
makan-makan, chitchat-chitchat,
makan-makan, chitchat-chichat...
yang makan tu papaZN je, mamaZN takde selera
kambing golek kegemaran terpaksa dipandang sepi, uwaaa! :(

nayli dah meragam, baru igt nak balik
moh le pulang ke pangkal jalan...
nayli nak berdukung je tapi takmo dengan org lain
nak dengan mamaZN je
mamaZN plak, badan dah flat abes
kuatkan semangat demi nayli
masuk je kereta, baringkan nayli
mamaZN dah lentok abes! serius tak larat!

cuaca panas, bukak aircond
tapi mamaZN soh slowkan sbb terasa sejuk giler!
padahal tengah hari rembang kot!

sampai je umah
tak sempat tukar baju
trus terbaring pakai selimut
siap gigil-gigil lagi demamnya huhu!
memang tumbang abes!
layan panadol je la yang mampu
rasa badan berpeluh sket baru terasa larat nak bangun

ahad memang dok umah je seharian
cuba jugak buat kerja yg kluarkan peluh
sapu sampah, mop lantai, sidai baju, lipat kain
masak-masak yg kena berdiri setempat mmg takleh - takut pitam
tapi tu la, tahannya kejap je
selebihnya banyak terbaring
batuk pun makin teruk
pagi ni mata plak mula merah
sakit kepala denyut-denyut
sume complete!

zakwan kena pi skool jugak
sebab arini mula ujian kat skolah
papaZN plak pegi kerja
tinggal la kami yg sakit ni kat umah
jaga diri sendiri kekdahnya

moga kami baik-baik aja...
moga kami cepat sembuh
nak mc bukannya dapat
ate, dok umah je...
nak rehat betul-betul mmg takkk la kan..
banyak kerja menanti

jarang sakit camni...
moga tabah hadapi dugaan
ada org lain yg lagi teruk dugaannya dari kami kan?

sakit nak beralih tahun ke ni?
haha!
mcm budak-budak plak demam beralih bulan :P
saje, penyedap hati sendiri yg tgh memendam rasa, huhu :/

20 comments:

Migha berkata...

kesiannye muka nayli:) moga cepat sihat sis n family:)

Falsya berkata...

Alahaiiii siannye..get well soon ye..

Masya berkata...

mamazn mak tambah ahli baru kot.. manalah tau kan.. kot² hadiah hari lahir berita gembira namanya tu.. kalau mengandung lagi.. kdg hint² bdn x sihat sebab tu lg² kalu seram sejuk.. (pepandai je masya.. cam nujum pulak)

moga nayli cpt sembuh.. amir pun dedar jugak sejak sabtu... suara pun dah nak hilang.. musim demam dah dtg blk agaknya..

Adlin Mohamad berkata...

tu dia badan dedar2 pekena ubat ice cream hehehhe ...
keysha selsema berkahak pulak ..kalau tido kesian napas dr mulot .

get well soon nayli !

eima berkata...

nayli tu mmg muka sakit la .. alahai kesian nye ... get well soon nad nayli ngan zack ...

salwana nordin @ che'wa berkata...

pegi klinik ambik MC la..teruk sgt bunyi sakitnya tu :(

la hai kesiannya..semoga cepat baik ye..

biasalah kan kita ni kalo sakit2 pun kerja2 tetap menanti hhhuuuuuu

mama ila berkata...

anak ila pun baru jer baik demam..musim panas nie..ramai budak demam..apa2 pun semoga mama ngan nayli cepat sembuh

dalila berkata...

ala..siannye nayli..
cpt sihat yer nayli..mamaZN pun jgn lupe mkn ubat ;)

Cho Zila berkata...

alhoooo lhooo kesiannyer... semoga cceapt sembuh yerk...

mamaarifakeem berkata...

Musim... plg kesian anak2 la... anak2 k,ina pun, batuk2 dn muntah sesekali... tp hrp cepat berlalu pergi.. diorg susah nk mkn ubat..
Nad n nayli.. moga cepat baiknya..amin...

::NureeN:: berkata...

ciannyerr
letih amat tue :)

Azura Aziz berkata...

harap smua cepat sembuh.. musim skrg ni xmenentu kan..

lia berkata...

bertabah yer Nad... mintk la mak&ayah mai cni, tolong jagakan Nad & Nayli... xde la smua menda nak buat d rumah... iskkkk rasa sedey lak x mampu nak bantu dlm kawan sakit & susah gini... sabar yer...

Chekgu Azrine berkata...

Rest sis..
Cpt sembuh ye .
Tc sis

Lily@MamaZaraZareef berkata...

alahaiiii kesiannya..anak beranak tak sihat yek..muka nayli n zakwan nmpak sgt tak larat dlm gmbar2 tuh..semoga masing2 cpt sembuh ye..rest byk2..

Sue-Rya Qistina berkata...

semoga kalian cepat sembuh ye..take care

Fiza Rahman berkata...

Smoga ibu dan anak cpt sembuh. Kat umah tu anak2 suma batuk.

Sweetmama berkata...

ala ciannya, mmg nampak muka nayli dan zakwan x sihat, moga kedua2nya cepat sihat, begitu jg dgn nad moga cepat sembuh..amin

el berkata...

sian nayli mkn eskem pun cam lemah je
mama nayli pun npk ceria w/pun tgh x sihat ek..smoga semua cepat sembuh k

QasehnyaRania berkata...

penat kan klau mcm ni.
paling kesian anak anak la.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...