21 Mac 2014

Zakwan Muntah Kat Sekolah! :(

berkobar-kobar kami tunggu zakwan balik sekolah tadi
almaklum, hari ni last day sekolah
esok dah start holiday, wee!
tapi kami dok umah je, tak ke mana pun...
sobs, sobs...

elok zakwan sampai
acik yg bawak zakwan balik bgtau...
'zakwan demam tu, kak'
demam?!! terkejut dibuatnya!
sbb pagi tadi sebelum p sekolah, zakwan ok je

tengok muka zakwan masa keluar dr kereta acik
muka sembab, badan lemah semacam
bila rasa dahi, konfem! demam!
sedih mamaZN tengok zakwan, huhu

zakwan bagitau dia muntah kat sekolah
mamaZN tanya la, ada kena kt mana-mana ke?
zakwan jawab,
'takde... kena kat tangan sikit tapi dah basuh tadi'
mamaZN tanya, zakwan bagitau cikgu tak tadi?
zakwan cakap dia tak bagitau sbb dia takut cikgu marah, huhu!
zakwan, zakwan!

zakwan bagitau lagi...
dia tekup mulut tahan muntah
berlari pi bilik air, muntah kat sana
tu yg tak tahan kot, terkena sikit kat tangan

zakwan cakap dia main n belajar macam biasa je tadi
walau badan tak berapa larat
mamaZN pesan...
lenkali tak sehat bgtau cikgu
jangan senyap je
cikgu tak marah, nanti cikgu kasi la rehat

adeyh, ksiannya...
sedih mamaZN dengar dia citer tadi
ni dah tido dah pun dia
kalu sehat, mana penah zakwan tido siang
sebab tak sehat dan nak rehat, tu yang tertido tu...
zakwan takde selera makan tapi tadi dia rekues nak ayam goreng
berselera makan ayam je la, nasi taknak

nasib baik dah mula cuti sekolah
boleh rehat kat umah
moga zakwan cepat sembuh
doakan zakwan ye!

9 comments:

Chekgu Azrine berkata...

Sekarang ni musim..ank akk yg k.ngah pun xg sek hr ni sbb muntah2..huhu

syawalsimpsons berkata...

alahai tido pon nampak muka tak sehat tu ye...banyak rehat ye zakwan...cepat sihat...

jaakechik berkata...

Kesiannya kat dia... apapun moga zakwan cepat sembuh..

el berkata...

sian zakwan
tp npk zakwan ni sorg yg kuat
insyallah moga2 zakwan cepat sihat yer..ni dah cuti sekolah bolehlah adik main2 ngan abg :)

salwana nordin @ che'wa berkata...

musim dah ni..sejuk panas anak2 cepat tak sihat..

take a good care zakwan..minum air byk :)

Azura Aziz berkata...

alahh sian zakwan. get well soon okeh.

nad, yg price tu nnt zura bg details kt blog.

Nadiah Sidek berkata...

didoakan zakwan segera sembuh..

Sweetmama berkata...

siannya zakwan,
hopefully skrg dah sihat hendaknya.

Zura@Iwan berkata...

start cuti sek tk sihat ye zakwan
badan letih kot tu..
tk per zakwan kuat..
cepat sihat k..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...