24 Mac 2014

Masak Laksa, Makan Laksa :)

assalamualaikum
selamat pagi :)

lambat bersiaran sebab siapkan anak-anak dulu
tak sempat nak buat entry autopublish
tido awal malam tadi
lagipun migrain melanda, adeyh!

saje nak cite
sabtu ritu lepas balik dari beli barang kat NSK
sampai je umah terus masak-masak
masak apa? masak laksa, hehe
ada orang tu dok teringin memanjang
sapa lagi papaZN la :)

lama dah tak masak laksa
ada dekat setahun lebih kot hehe
kali terakhir masak laksa tu mamaZN tak makan pun
sebab tak terasa langsung nak makan
terasa nak masak-masak je
kasi orang lain makan, hehe

lagipun orang kata
lepas bersalin kena pantang setahun lebih kan makan laksa ni?
mamaZN baru tau time tu...

nak resepi ke?
takyah la kot kan...
rasanya ramai yang tau masak laksa hehe

korang suka makan laksa?
kalau ada petis otak udang tu lagi sedap
yummm!
ni laksa versi mamaZN, takde letak bunga kantan :)

p/s: migrain, migrain... plz go away!

16 comments:

mama tisya berkata...

sedapnya laksa ...yummm

eima berkata...

aku slalu buat laksa .. ikan 4 ekor ikan kembung pun jd ..dpt la seperiuk kecik mkn 3 org kami icha tak suka .. fahim pun tak suka sgt /... mama la mkn pulun ..fav aku ni


kire slalu jg aku buat laksa ... asal teringin je

ecah khalili berkata...

peminat tegar laksa disini..alahaiii..pekatnye kuah..(taip sambil lap air liur)..ecah pon xsuke letak bunga kantan..lepas bersalin kene pantang laksa setahun lebih?ye ke?baru tao..kene makan bnyak2 la sebelum bersalin ni..hehe

Masya berkata...

laksa sentiasa dihatiii sedapppnya.....

Sweetmama berkata...

suka makan laksa tp x pernah buat sendiri..hehe, teringin beli je..

siannya kena migrain, moga cepat la sembuh ye nad, mmg x thn kalau migrain melanda, kalau boleh nak tido je kan..

syawalsimpsons berkata...

ni kalo akob tgk mau nak buat jugak ni

lia berkata...

wahhh nmpk pekat kuah laksa tu... fav Amsyar nih...

Fiza Rahman berkata...

Laksaaaa...sedapnya ☺

mia izzati berkata...

saya memang gila laksa..tak dapat leh meleleh ayaq liuq

Cho Zila berkata...

untuk suami buatkan jugalerkan... lepas pantang tak leh makan laksa atau mi seratus haritu akakpun dengar.. tapi mak akak tak cakap gitu.. adik2 ipar akak orang kedah yang cerita...

Sidratul Muntaha berkata...

anything that comes or made with egg is forbidden in my mak pantang bersalin
the rest is ok.

Chekgu Azrine berkata...

Lama dah xmkn laksa..

Rizziela berkata...

sedapnya laksa..teringat laksa campuq kat penang

mummy_ayu berkata...

cedapnya...!!

Zura@Iwan berkata...

adoyaiii...
lama tk buat laksa la nad
haihh..geram tul la..
one day nk buat gk..hikss

nad ada migrain gk ye?
kena rest kn nad..

el berkata...

rajin tul uols main masak2 sejak 2 menjak ni ehh hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...