05 Mac 2014

Berapa Kali Tukar Baju Dalam 1 Hari?!!



Kalau balik kampung, memang kena bawak baju spare banyak-banyak-banyak!!! >__<
Kurang-kurang 5 pasang untuk 1 hari
Cuba bayangkan kalau dok kampung 5 hari?!!
Ni baru 2 orang anak
Kalu 3, 4, 5 orang?
Mak tak mampu nak membayangkan..!

Budak-budak ni mana reti dok diam
Dengan main macam-macam, comot, berlengas, kotor sana sini
Dah disuruh mandi, dah tukar baju segala
Menda yang tak nak tu la jadi balik!
Main tanah, main pasir semula
Adoiiii, urut dada, urut kepala aje la mak nya pun... >___<

Tu kalu boleh, balik raya sok rasa macam nak bawak 1 almari jek
Takyah susah-susah nak dok kemas-kemas masuk dalam beg
Senang citer kan? Hahaha!
Kalu boleh la kan...
Tapi memang tak boleh pun! =p


14 comments:

lia berkata...

he3 standard kot budak2... kata nyer nak belajar jd budak kampung kan ekekkeeeee...

mcm lia, lia biar jer depa berlemuih puas2, tgh hari sblm zohor akan mandi & tukar baju... kendian kena kunci dlm umah sbb matahari rembang, xbg main luar... main la dlm rumah... da kol 5ptg plng awal, bg depa meligan lg luar rumah... so dlm sehari, 3pasang da cukup ;)

Mar Mansor berkata...

haah betul2..saya mesti basuh hari2

msredcheesecake berkata...

kalau jenis selalu balik kpg, boleh tinggal kan kat sana baju silit kan...senang

::NureeN:: berkata...

hahhaa...
anak2 nureen bukan stakat klau blk kg ja berpasang2 tukar baju dlm masa sehari tp kat umah pon sama hehehe

Falsya berkata...

Byknye 5psg sehari..silap2 kite pun mcm tuh gak nnt..heheh

eima berkata...

seb baik kg nenek depa tu pun depa jenis tak main kat luar .. huhu
mama tak bg ...kekeke

tu la aku klu bab ngemas beg bj paling letih letih otak nk pk

Fiza Rahman berkata...

Sama lah mcm budak2 ni nad. Baju memang kena bawak lebih.

Adlin Mohamad berkata...

kami kalau blk raya hangkut 1 bakul beso baju anak2 ..3org ok yg no.2 ngan 3 tu x tahan cepat sgt comot

el berkata...

fuhhyoooo hebat 5 helai sehari
wah wahhh gigih mama ZN wat partime cuci baju tu hahahaha
kita as mother nak tgk anak kita bersih kan..dah main puas2 mandi main lagi kotor lagi haaaaaaaaaa letih dek nunnnnnnnnn hahaha

salwana nordin @ che'wa berkata...

mmg la..berlengas bila balik kampung..

betul kata awak, kalo bole nk angkut almari je balik kg hhhaaaaaaaaa

Cik Jue berkata...

betul...baju diaorg lagi banyak dari kita

Petak Bunga berkata...

laki ku sgt2 bergaya..
keluar rumah sikit pakai baju bru..
masuk rumah x pakai baju..buang depan rumah. sangkut..pastu tukar baju lain pulak.
jenuh nak basuh..huh..

Zura@Iwan berkata...

standard la nad
kak pon..kalau irfan tu..
mmg spare bj byk..
tmbh dia jenis main je byk..
aktif plak tu..suka berpeluh..
mandi pon lebih 3x kdg2 tu..ahha..

Sue-Rya Qistina berkata...

sama jugaklah ngan anak2 sue ni pun. tunggu la baby zayyan tu besar sikit, bertambah2 la baju nnt. fuhhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...