13 Februari 2014

Sosej Sedap Dari Terengganu ;)

Ole-ole daripada Aunty Wawa dari Terengganu :)
Sebab rupa dia macam sosej, tu yang MamaZN panggil sosej tu, hehehe
Tapi sebenarnya kepok lekor jek pun
Sedapnya!
Lama tak merasa kepok lekor asli dari Terengganu
Beli kat pasar malam, rasa tepung lagi banyak dari rasa ikannya, huhu!


Kepok lekor yang memang dah tersedia potong kecik-kecik camtu


Sedap!


 Kepok lekor Bukit Tok Beng maliiii! :)
Siap dibungkus kedap udara (vakum) camtu
Makin maju ye sekarang :)



TQ Aunty Wawa!
Bila la dapat pi jenjalan ke Terengganu plak ni
Mesti best!




13 comments:

Falsya berkata...

Ptg2 makan kepok lekor ngan teh o..sedapnyeeee..

mar lia berkata...

Mcm Amsyar... Dia x gemar kepok tganu... Dia suka lg kepok tepung pasar malam... Mcm mana jd cucu org tganu pon xtau ha3

Zura@Iwan berkata...

nad..
kak pon ada satu tmpt kalau tigin nk kepok lekor
kt psr mlm kg kak..
dia jual pack2 jugak
lembut rasa dia nad..
haihh ptg2 lapar la tgk kepok lekor..hehe

Fiza Rahman berkata...

Sedap lah pulok.

Sue-Rya Qistina berkata...

pergghhh..tgk pun dah nampak sedap..nyumnyum

Chekgu Azrine berkata...

Sukanya akk kopok lekor..terliur tgok

el berkata...

uols ni sj kan kan kan
tunjuk kopok lekor petang2 ni
dah lah mak buyung tgh lapor ni hahaha
ritu adalah kwn hb bagi kopok lekor cam gini..mmg sedap..mmg layan lembut giler bila makan

JaSSNaNi berkata...

sini tengah hujan.. nampak la sosej ganu ni... terus lapar tau.. nak balik goreng kepok kering la balik ni.. sambil tengok last episod ariana rose.. heheheeh

Ibu Lala berkata...

Puasa ni nampak apa pun sodap belaka

mamaarifakeem berkata...

Kopok leko camni sedap..mkn petang2 dgn teh oanas, uuih terangkat :-)

Myra Jay berkata...

Dah lama tak terjah Ganu..s edpanya makan kopok leko :)


p/s: Kak, asam keping tu kalau kami balik kpg ada stok lg myra roger ye..
Yg baru2 ni dah sedekah kat jiran/kgkawan :)

mama tisya berkata...

aah rupa mcm sosej..akk suka gk kopok lekor dr ganu sedap

**kalo bj pepel mmg papa zahra...maksud nad jrg nmpk gmbr papa adam yg bj biru tu ke?

Budak Kampung berkata...

kak awa xd tok kami ke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...