03 Februari 2014

Masak-Masak | Puding Roti Kukus Bermadu


Assalamualaikum
Selamat pagi! :)

Ramai yang sambung cuti lagi hari ni? Hihi..
Wilayah still cuti kan? Mahsyukkk! =p

Pagi-pagi dah citer pasal makan hihi
Takpe la ek ^_____^

Sekarang ni, setiap kali PapaZN balik work
Selalunya akan bawak balik roti sebuku
Unless la kalu PapaZN lupa nak bawak balik

Dah tu tetiap hari bawak balik roti
Bila nak abesnya? Huhu!
Makanya, moh le kita perabihkan roti dengan buat puding :)
Memang confirm cepat abes! :)
 



MamaZN kukuskan aje, tak penah lagi buat pudirng roti bakar
Bila kukus ni senang sket keje, hehe

Sapu roti dengan butter
Susunkan dalam bekas
Dalam bekas lain, pukul 2 biji telur pastu masukkan 1/2 cawan susu cair & 3 sudu gula
Tuangkan dalam susunan roti tadi
Taburkan kismis sesuka hati
Pastu kukus, senang je kan?
:)

Tapi MamaZN olah la sket resepi tu
Pada lapisan roti tu ditaburkan serbuk milo
Hohoho, kurrrlas! =p
Sepatutnya letak 1 sudu teh esen vanilla
Tapi kat umah ni abes la pulak
Jadinya kita olah la dengan tambah madu hihihi
Bila letak madu tu, gulanya kurangkan sket la ye :)
Kang terlebih manisssss plak :) 
Terlebih manis dalam senyuman takpe, jangan dalam masakan =p

Puding roti ni sedap dimakan dengan sos nya kan?
Tapi MamaZN tak buat pun sos nya
Kemalasan melanda
MamaZN cuma tuangkan susu cair dengan madu je
Sedap jugak!
Pastu puding tu nampak lagi berkilat dek madu tu tadi
Nampak lagi cantek la, hehe




Pasni kena variasikan lagi la menu-menu beroti ni, huhu!
Kalu tak memang sedekah pada ikan-ikan kan tasik Setia City Park je la jawabnya :)

8 comments:

Chekgu Azrine berkata...

Fulamak..sedap nih..akk puj klu bt sllunya kukus je..kt umh xd oven

mama tisya berkata...

wah bermadu lg...akak cuti lg..hehe

Iela Fazielah berkata...

sgt menarik.... akak dah raji buat puding roti bebdak xmau mkn lah pulak dah...jemu agakyer

Rizziela berkata...

boleh cuba ni

Fiza Rahman berkata...

Sedapnya. Dah lama tak buat puding roti.

Mar Mansor berkata...

sedapnye..cara buat cam senang jek..tp kalau dah pemalas tu..haihh..susah2..kih3

mamaarifakeem berkata...

Trpaksa kreatifkan diri utk ngabihkan roti ye..ihiks..
Nmpk sedap tuuu..:-)

Adlin Mohamad berkata...

mama rajin masak ..anak2 bam bam la pas ni hehehhe ...anak2 suka bila makan air tangan mak sendiri kan hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...