06 Februari 2014

Makan Nasi Kenduri @ Seremban | Jammed Teruk Oiii!


Hari Sabtu, 1 Februari 
Pagi-pagi lagi AtokNenekZN dah sampai dari Teluk Intan
Kami nak ke kenduri kawen anak sepupu AtokZN kat Seremban
Kiranya 2 pupu MamaZN la kot kan? Hehe
Jarang jumpa, masa kenduri camni baru nak jumpa, haha!

Bertolak dari Klang kul 10.30 pagi
Cadangnya nak lalu hiway ELITE pastu masuk hiway PLUS kat Nilai
Tapi belum masuk Nilai lagi dah mula jem sejem-jemnya!
Huhu!
Kereta tak bergerak langsung dari sebelum Nilai tu sampai ke Seremban
Cuba la bayang kan..?! Tak bergerak langsung!
Cannot go, cannot go...
Kami patah balik masuk Kajang pastu amik hiway LEKAS plak
Harap-harapnya 'lekas' la sampai kan, huhu!
Kul 1.30 jugak la kami sampai T_____T
ZakwanNayli dah mula meragam
Sebab cuaca boleh tahan panas gak la tengah hari rembang tu 

Sampai-sampai terus kami makan hihihi
Ksian Zakwan
Biasanya kalu pegi mana-mana kenduri, Zakwan la orang paling happy
Sebab dalam ingatan dia, semua kenduri kawen akan ada nasi minyak
Tapi sayanggggg, hari tu kat kenduri takde nasi minyak
Ada nasi putih je ngan lauk-pauk 'kampung style' 

Dah jadi trend kan kenduri kawen orang hidang nasi putih sekarang ni
Kadang tu ada la jugak 2 jenis nasi
Tapi kebanyakan yang kami pegi, semua pun nasi putih je
Memang konfem la Zakwan takmo nak makan


Ni la pengantin nya merangkap 2 pupu MamaZN :)


'Lawan'nya pulak dengan orang Kedah :)


Ni pengantin lama yg semakin bambam, hahahaah!
Tengok Nayli! Takmo kasi kerjasama langsung! =p


Bila AtokNenekZN ada, Zakwan seronok sangat la
Sebab dia bleh la mintak macam-macam dengan senang hati
Sebab dia tau akan tercapai punya hajat dia tu
Petang tu dia ajak AtokNenekZN pi KFC
Alasan dia, kat kenduri tadi tak makan nasi 
Padahal baru je pegi aritu!
Sabo je la budak ni tau!! 
Apa-apapun, selamat pengantin baru pada kedua mempelai ^___^

5 comments:

Adlin Mohamad berkata...

sabtu jem jugak ..
ahad pun sama stress dok dlm kete hadap jem berjela

Zura@Iwan berkata...

slmt pengantin baru...

comey sgt la pengantin perempuan tu nad..pakai plak bj color kuning, ceria..hehe

el berkata...

amboiii pau atok nenek ye zakwannayli
nasib lah atok nenek layankan aje..cucu kesygn ni ehh hehehe

ritu dua buah kenduri el pergi..diorg hidangkan nasi putih ngan nasi myk

alahhh kemonlah kan nasi putih ari2 mkn..bglah nasi minyak ke nasi beriani ke nasi hujan panas ke kan kan kan hahahahaha

Fiza Rahman berkata...

CNY...masing² nak beraya ☺☺

PUANSTOBERI berkata...

akak suka la baju pengantin tu sbb skrg seme orang takmo pakai yg tradisional ni dah.seme ber dress je. yg ni cantik..suka..kuning.. akak pun dulu wedding kaler kuning yg ramai orang tak pakai kaler kuning. huhu. baru lah raja sehari.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...