04 Februari 2014

Lama Gilerrr Kot Tak Pegi Pasar Malam! =P

Hahahahaah..!
Tu pun nak citer kan? Kihkihkih
Biar laaaaa, lalalalala =p

Sejak dok Klang ni (dekat 6 bulan dah)
Tak pernah sekali pun kami pi pasar malam
Maknanya dah lama jugak la kami tak makan yong tau foo & murtabak
Ksian, ksian... Hehe

Lepas pi tengok movie tu, petang kul 6.30 kami gi pasar malam
Pertama kali selepas 6 bulan! =p
Pasar malam area kampung ni takde la besar mana pun
1 kedai jek jual mainan, 1 kedai jek jual tudung-tudung, 2 kedai jek jual baju
Cam tu la, takde banyak saingan la kata orang, hehe
Takpe, janji ada ;)
Tapi kami tak tuju pun kat kedai-kedai camtu
Dari umah memang dah aim dah nak makan apa, hehe
So terus tuju kedai yang jual makanan yang nak tu jek la ;)

Harga makanan kat pasar malam area kampung ni memang jauh beza
Kalu nak compare ngan bandar
Of course la kan, haha!
Alhamdulillah, best jugak dok kampung ni, haha!

Nampak ada sorang makcik jual pucuk pakis
Seikat besar ingatkan harganya RM2 @ RM3
Sekali bila tanya, makcik tu cakap RM1!
PapaZN tak percaya tanya lagi sekali, betul ke ni makcik? :)

Kalu dok BSP dulu, nak beli yong tau foo pun kena save bajet
Kang main amik macam-macam, takut terlebih RM10
Kat sini, terasa macam dah amik banyak dah
Tapi terkejut masa bayar tu harganya RM6, hehe
Sedap plak tu! =)




Murtabak ni, kuah dia sedap! =p


Ini adalah rare! Biskut bantal, biskut kapal terbang, etc.

Biasa nampak kat kedai runcit jek biskut timbang ni
Kat sini,  kat pasar malam pun ada jual
PapaZN & ZakwanNayli rambang mata kot nak pilih biskut apa utk kudapan kat umah haha!

Abes dekat RM30 gak kot bila pi pasar malam ni
Sebab beli macam-macam jenis biskut tu lagi huhu!
Bawak RM10 memang tak cukup la jawabnya ;)


Wajib beli murtabak & yong tau foo kalu pi pasar malam :)


Korang plak, kalu pi pasar malam wajib beli makanan apa? ;)



12 comments:

Zura@Iwan berkata...

kak blk kg br ni...
pegi arr psr mlm
psr mlm kt png ni
mmg jarang nk pegi..

kak kalau gi psr mlm,
cari gk yong tau foo
eh terbau2 la yong tau foo tu..haha..

el berkata...

sllu beli kopok lekor ngan jagung
murtabak kt penang ni x bape sedap..tp ritu balik kpg..dptlah mkn murtabak pasar malam tebal gilosss sedapppppp...haha

mamaarifakeem berkata...

Ooh pasar mlm best! :-)
Tmpt akak ni, jln nk balik rumah, pasar malam selang sehari pasar mlm.. sllu la singgah.. syoook...!

Cho Zila berkata...

lama gaktu 6 bulan kan.. akak yong tau foo wajib lebih RM10 tak tau nak bajet lagu mana...
tapi tempat akak pasar malam tak best pasar tanijer kalau nak adapun...

eima berkata...

tu la yg slalu enPanjang beli ..a i jrg membeli sbb tau dah klu beli sekali mmg tak abis ... huhu
slalu tumpang mkn je .. wei entry td tak sempat lagi baca dah a de entry baru ... huhu

Sue-Rya Qistina berkata...

yg wajib beli yong tau foo, putu bambu or putu mayam, murtabak, nasi kerabu, laksam, bakso. tapi xdelah beli semua ni serentak. tgk gak mood nak makan ape. hehehe

syawalsimpsons berkata...

sue sejak ada izz ni baru 2X singgah pasar malam...dah lama jugak tak singgah ni..kalo time syawal..tetiap minggu singgah

Chekgu Azrine berkata...

Akk klu g pst mlm pun hbs kot rm40 hinggit..tp tula..once a while blhla..klu nk lg jimat baik mskkan sis..mcm akk yg byk mulut nk mkn ni..hehe

Iela Fazielah berkata...

eh..samala.. akak pun suka bl yong tau fu n mutabak jugak.... extra sikit utk anak biasa bl nasi ayam or meehoon sup

Fiza Rahman berkata...

Ok lah tu nad, jimat sket duit. Daku ni setiap khamis mesti gi pasar malam. Tau2 lah bila gi khen, suma nak beli ☺☺

Cik Jue berkata...

jue pun sama dah lama tak pergi pasar malam..sebab cik poji tak suka pergi pasar malam...

PUANSTOBERI berkata...

biskut kapal terbang tu bes lah. nak carik lah nati. hihi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...