21 Februari 2014

Cerita Cinta Ahmad Ammar

Assalamualaikum
Salam Jumaat yang penuh keberkatan :)




MamaZN baru beli buku biografi ni
Beli online kat karangkrafmall.com
RM18.40 + poslaju RM6
Tergerak nak beli sebab nak tau kisah hidup anak muda berjiwa besar
Umur 20 tahun telah pergi dijemput Ilahi
Akibat kemalangan jalan raya di Turki tempat arwah belajar
Tapi selepas pemergiannya, dia menjadi lebih terkenal
Kenapa?
Kena la baca buku ni sampai habis
MamaZN tau sikit-sikit je sebab ada follow FB mak & ayah arwah
Setiap kali baca apa yang dikongsikan oleh mak & ayahnya
Rasa sebak, rasa pilu, rasa bangga, rasa teruja semua ada
 Taktau la kenapa, huhu ;/

Belum baca habis lagi buku ni
Baru baca beberapa helaian pertama, dah teresak-esak
Camno? Huhu!

Akan cuba jugak habiskan baca buku ni
Moga dapat manfaat 
 Tulisan Allahyarham paling terkesan sekali...
Jika engkau mahukan teman, cukuplah Allah sebagai teman
Jika engkau mahukan musuh, cukuplah nafsu sebagai seteru
Jika engkau mahukan hiburan, cukuplah Al-Quran sebagai bacaan
Jika engkau mahukan nasihat, cukuplah mati sebagai penasihat
Tulisan anak muda berumur 20 tahun
Sangat matang dari usia...
Kita..?
Umo mencecah 32 pada tahun ni, apa sumbangan yang telah diberikan?


Al Fatihah buat Allahyarham Ahmad Ammar



p/s:
bukan memuja, tapi lebih kepada mengkagumi Allahyarham dalam kerja-kerja kebajikannya
Mengkagumi didikan dan ajaran yang diberikan oleh emak & ayahnya...



11 comments:

lia berkata...

semoga arwah tenang d sana... amin...

syawalsimpsons berkata...

mmg terkesan kan di hati..sue tgk video dier pon dah touching...al fatihah

el berkata...

ms arwah meninggal ritu
iols sibuk bc kisah hidup beliau lam fb..bila iols bc setiap penulisan beliau dlm fbnya mmg terkesan dlm jiwa..

betul tu umornya baru 20tahun lebih bermakna dr kita yg umor dah cam gini..apa sumbangan kita pada Agama kita..mmg terkesan sggh..

nak juga jd mcm Ammar tu berjuang lepas tu pergi bumi Syria semata2 untuk mencari dan memperjuangkan Islam..tp tulah adakah kita sekuat Ammar..allahualam

amiey lee berkata...

kita kawan ngan maksu arwah ammar ni..selalu gak dgr dia cerita pasal anak buah dia.. sedehh tapi bangga :)

Fiza Rahman berkata...

Nak beli juga lah nanti.

Zura@Iwan berkata...

mmg terkesan kan bila bc kisah arwah
yg berdakwah semasa umor masih muda lg..
alfatihah utk arwah

eima berkata...

tu la...aku pun sedih lps berita kematian arwah..nanti hang buat rumusan ye nad

Falsya berkata...

nak beli nak beli..

Ibu Lala berkata...

Nak beli la jugak. Kat kedai buku ada x

mamaarifakeem berkata...

Nak cari jugak lah...nk bg motivasi kt diri sndiri..

mummy_ayu berkata...

Memang touching bila baca kisah ammar nie. Moga nak2 kita menjejaki keperibadiannya..al fatihah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...