23 Januari 2014

Breakfast, Piknik & Riadah @ Setia City Park | BEST!


Hari Jumaat kan cuti am Thaipusam
Kami ni pulak, tetibe teringin nak pi piknik
Sesaje nak kasi ZakwanNayli seronok ^_^
Masa bagitau Zakwan tu, dia ingat kami akan ke Cyberjaya
Tak sabar-sabar dia nak kasi makanan pada ikan-ikan yg besar-besar kat sana!

Sekali tu, bila dah siap parked kereta
Zakwan terkejut la sebab rupa-rupanya kami piknik dekat je dengan rumah, hehe
Dekat dataran/padang sebelah Setia City Mall
Masa perjalanan pun singkat jek la - dalam 15-20minit 
Berbanding kalau kami ke Cyberjaya sana
Mau makan masa 1 jam!

Makanan nasi lemak, roti canai & karipap kami beli je
Cuma bawak peralatan makan macam pinggan dan sudu garpu
Air teh & milo pun bawak je siap-siap dari rumah :)


Tanda terima kasih Zakwan pada Mama nya ;)


Anak manja Papa! :)


Pukul 8 dah berpiknik
Dapat banyak la vitamin dari cahaya matahari yang baru nak naik tu, hehe
Orang lain datang bersenam, berjogging & beriadah
Kami plak dok melantak kat situ, haha! =p


Tengok tu, sebelah jek dgn SCM :)


Dah abes makan, ZakwanNayli buat macam-macam pose :)
Mama nya layan kan aje la anak-anak beraksi, hehe


Nayli kasi tabik hormat! =p


Ni gaya ape ntah dema ni, haha! Comel!


Zakwan sakat Nayli! Haha!


Ni plak gaya Ironman! Nayli pun takmo kalah =)


Dah lepas makan, kita nak pi bako kalori balik hahahah!
Moh le kita main kat playground =p
Yang main ZakwanNayli jek la kan
Kalori makpak tak terbako sangat pun lagi pagi tu, kihkihkih =p

Best la datang pepagi kat sini
Tak ramai orang
ZakwanNayli pun selesa jek nak main
Sebab tak perlu nak berebut dan bersesak
Tapi tu la, panas pagi ni kan lain macam sket panas nya hehe
Tapi ok la, sebab redup banyak pokok :)


Tegak-tegak rambut Nayli hihihi



Owh, sebenarnya kan...
Sebelum kami pi piknik kat seberang padang sana nun
Kami kasi ikan-ikan ni sarapan dulu, hihi
Tiap-tiap hari PapaZN balik keje bawak sebuku roti
Mana dan nak abeskan semua, huhu!
Rezeki ikan-ikan ni la makan roti expired tu :)




Ikan-ikan kat sini takde la besar-besar macam kat Taman Tasik Cyberjaya
Tapi tetap banyaakkkkkk!
Berebut-rebut ikan nak dapatkan roti yang seciput tu, huhu


Memang best!
Boleh dijadikan aktiviti mingguan ni
Pasni Mama nya kene rajin bangun pagi la masak-masak utk breakfast
Takyah beli-beli lagi dah pasni, hehe


13 comments:

Azura Aziz berkata...

ohhh ada taman rupanya kat sebelah setia city mall ni.. baru tau..

Falsya berkata...

Mmg nmpk sonok sgt zakwan n nayli..argghhhh geramnye tgk nayli tuh..manja sgt ngan papa ye..

Sue-Rya Qistina berkata...

hahaha..saya pun baru tau ada taman kt SCM tu. bole la singgah kt sana kalau g SCM

el berkata...

suka tgk gelagat nayli yg sporting tu..cium ketiak kang baru tau hahaha

ALoNa CintamaniszLite berkata...

Xkisah la kt mn pun..asal anak2 gembira..kita pun puashati.
Wahh..sejak papa zn keje kt gardenia..kenyang la ikan 2 kt situ ye..hehe

ALoNa CintamaniszLite berkata...

Best..tgk aksi adik badik ni terutama nayli yg ngikut jer apa abg dia buat..huhu

mama lieyna berkata...

Best jugak situ ye... janji anak2 happy.. :-)
Ambooi nayli ni,mmg sporting habis bila bergmbo ye...suka tengok :-)

Mama Lynd berkata...

Kan.. best kan.. situ port kami bila ada roti xpired

Mama Lynd berkata...

Kan.. best kan.. situ port kami bila ada roti xpired

Fiza Rahman berkata...

Jauh lah nak gi sana. Best nya dpt berpicnic.

Adlin Mohamad berkata...

sesekali buat cam gini best
xyah pinik jauh2 pun gi dekat pun xpe janji anak2 happy

Myra Jay berkata...

Okla beriadah macam ni, emngeratkan hubungan :)

Amanda Suria berkata...

pernah sekali tahun lepas pi sini...mak aii...pesal rasa macam jauh sgt2 agaknya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...