09 Oktober 2013

Ikan Bilis Siap Kopek @ Kopek Sendiri?

MamaZN mengaku yang memang malas nak buat kerja yang 1 ni
Walaupun nampak mudah
Dok bersila sambil ngadap tv
Tapi tu la bila ada anak kecik ni, alahaiii...!
Sebok jek dia nak 'tolong' jugak ;)

Yang lagi 1 nya, walau dah alas dgn surat khabar lama tu
Habuk-habuk @ sisa-sisa isi ikan bilis tu mesti bersepah jugak
Belum tercucuk dek tulang nya lagi, huhu
Hakhakhak! Banyak bebeno alasannya ye?
Ngengade sangattttt! Puiii! =p




Sanggup lagi beli ikan bilis yang dah siap kopek
Lagi mudahkan keje masak-masak, kan?
Tapi tu la, kadang-kadang TERRRbeli ikan bilis yang liat, huhu!

Tapi disebabkan ikan bilis ni AtokNenekZN bawak kan dari kampung
Takkan la nak mintak AtokNenekZN plak yang kopekkan plak kan?
=p
Makanya kena la merajinkan diri di hujung minggu aritu...
Tapi tak abes kopek pun lagi
Rasa-rasa cukup stok utk seminggu, terus stop! Haha!
Kan? Kan? Malas sangat! =p



Siapa sama malas nak kopek ikan bilis macam MamaZN?
Ahahahah! Hi-5! 
=P


10 comments:

Zura@Iwan berkata...

kalau akak beli yg siap kopek..kahhh
mls gk nieh...huhu..

♥♥ Nur ♥♥ berkata...

mmg selalu belu yang da ciap kopek...
dulu maso kocik2 yo yang bolum kopek..

el berkata...

teringat dulu2 ms kecik2..mak suh kopek ikan bilis nak wat meniaga nasi lemak..mak el suka beli hat belum siap katanya sedap n garing
tp el beli yg siap pya xde ms kut nak kopek2 bagai
tp mcm kes ni baik el buat kopek berjemaah ngan en. somi..cepat abis hehe kbai

PUANSTOBERI berkata...

akak nyer konsep mudah.. kalo ada yg senang..why go for something yg susah. haha.
jadi, akak beli yg dah siap kopek.. cuma.. akak cerewet sket la dalam nak beli ikan bilis ni sbb akak nak yg dari pangkor/langkawi/sabah je. hihi.. tp selalunya mmg dapat sbb ada je akan outstation ke tpt2 tu.. ngeee...

Liza Yati berkata...

Neli siap kopek lg senang kan. Liza pun xcukup masa gk nak mengopek bilis ni. Hehe

mama lieyna berkata...

Hi 5.. :-)
Akak beli siap kopek jer..
Kalau buat sambil dpt sembang2 dgn mak kt kg, best aa...

ch@ berkata...

sy angkat tangan ni, nampak tak?
kita suka yg kena kopek, tapi bila dah ada anak yg berderet ni, kerja mengopek tu mkn masa makanya beli yg dh siap2 kopek.

lia berkata...

lia suka kopek ikan bilis cuma da ada pembantu 2org, baik la pilih yg da siap kopek he3...

kayyana berkata...

ye memang.. yana pun selalu beli ikan bilis yg dah siap kopek.. malas dan takut tercucuk tulang punye pasal. hihihi

Masya berkata...

kt beli dah siap kopek jer.. nad.. nak cepat... walaupun suka jugak kopek sendiri mcm ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...