19 September 2013

ZakwanNayli @ Muzium Alam Semulajadi, Putrajaya


Ingat tak entry pasal kenapa nayli meraung aritu? ;)
Terbayang-bayang tak muka dia yang sedang menjerit ketakutan? =P

Hehehehe.....

Sebenarnya, Sabtu lepas kami ke Muzium Alam Semulajadi, Putrajaya
Yang kat Presint 15 tu
Dulu Zakwan penah pegi dgn school trip nya
Kali ni Zakwan pegi dgn famili plak :)
 

Bayaran yang dikenakan hanya RM2
ZakwanNayli free ^_____^


PapaZN tinggalkan jejak ;)


Masuk-masuk je, dah nampak tulang ikan paus
Nayli dah start berpaut dengan eratnya hehe
Pelik gak sebab tak penah-penah dia takut sangat sampai camtu

Dalam muzium tu pamerannya adalah lebih tertumpu kepada haiwan mamalia (tingkat 1)
Haiwan-haiwan yang dipamerkan tu pulak dah diawet jadi patung
Sebab kaku jek camtu, tu yang Nayli takut kot
Kalu macam kat Zoo kan tengok dari jauh jek ;)




Berpaut sesaje, pastu berdukung jek plak tu ;)
Sebab takuttttt! =p


Ok la, banyak gak info dalam muzium tu
Tapi biasa la...
Makpak ZakwanNayli ni mana membaca sangat pun, muahhaah!
Jalan-jalan tengok patung pastu sakat anak-anak jek
Kihkihkih
Takde la... tu sampingan =p
Banyak gak la menjawab soalan-soalan cepumas dari Zakwan
Tentang binatang-binatang mamalia tu
Memang bersedia jek la dengan jawapan, hihi...


Ya Allah! Ironman pun takut dgn patung?!


Zakwan lagi la, takut dengan kelawar =p
Maybe sbb kelawar tu nmpk cam pelik sket muka dia kan? Hehe
Kalu MamaZN pun seriau gak =p
 
 
Dah jenjalan lepak kejap kat tmpt duduk ni
Sebelum sambung lagi jalan-jalan kat tingkat atas plak :)


Kat tingkat atas plak lebih kepada pameran serangga & katak
Alahai... Mak seram sejuk sket bila tgk katak ni =p

Semua bahan pameran pun adalah haiwan yang diawet
Mula-mula ingatkan diorg buat guna teknologi apa-apa ke kan =p
Agak kagum gak la, sebab tak penah nampak pun serangga2 camni sebelum ni


Macam ranting & daun kering betul kan? Padahal serangga...


Hujung kepak rama-rama tu macam kepala ular kan?


Kumbang-kumbang ni plak dari jauh nampak macam kerongsang =p


Lepas tengok serangga-serangga, kita tengok katak & kodok plak
Sepanjang tengok pameran katak tu
Memang meremang jek bulu tengkuk ni! 
Adoiyai, tak leh tahan geli la, haha!



 



Overall, boleh la... Dari takde apa kan? Hehe
Ada gak la pengetahuan baru yang kita boleh dapat
Tapi jangan la bandingkan dengan Muzium Negara tu, hehe
Kat sana memang banyak bahan pameran ;)

Ingatkan sempat la nak pi tengok pameran kucing jugak
Tu pun Sue Syawalsimpsons yang inform
Tapi sedeyyy, tak sempat sbb ada hal lain plak pastu

Ingat, nanti nak bawak diorang pi Aquaria la
Tengok MrsFiza & famili jenjalan ke sana cambest plak :)
Owh ya! Bleh la pi Aquaria tu dijadikkan sebagai hadiah besday Zakwan kan?
Hmmm good idea! ^______^



9 comments:

syawalsimpsons berkata...

sue pon tak sempat G, akob balik OT lambat...

Nana berkata...

Xsaba balik kl hahah
Byk tmpat bole g jalan
Muzium lilin xpegi ke?

el berkata...

mcm2 kan perangai budak2 ni..
sure uols x abis2 nyakat nayli/zakwan ni kan hahaha
xleh bla ironman pun takut2 eh haha

lia berkata...

Nad... c2 ada labah2 x? sbb kalau ada, mmg ktorg x bole p sbb Mr Fallah adlah alah bebenor dgn labah2 he3

eima berkata...

hmmm hari2 lalu tp tak penah singgah ... ni management muzium negara tau ... kerajaan punya jugak ...

satu hari nanti nk pi jugak la ..

Norhaizan hakim berkata...

Ketinggalan betul KZ ni, tak tau pulak muzium ni wujud.

mama lieyna berkata...

Best jugak ye... menarik.. tp akeem skrg tgh tak sihat, takde mood nk jln2..huu

Annaz Mohd berkata...

Ada peluang nanti nak ajak incik hubby pergilah...

Farah berkata...

Salam MamaZN,

best nyer terjumpa blog ni untuk bawak anak2 jalan2 cuti sekolah ni.
melibatkan kos rendah tapi ilmu tinggi...
insyaAllah boleh bawak anak-anak ke sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...