06 September 2013

Nak Derma Mainan

Masa dok kemas barang
Time nak pindah aritu
Baru la perasan...
Punya banyak mainan Zakwan ni
Semua pun treler, lori, kereta,
Jengkaut, jentolak pun ada gak

Pastu dok tersimpan jek la dalam bakul
Zakwan mana nak main dah pun
Minat dia skrg pada kereta2 Hotwheels, mainan Ironman
Yang lain-lain tu mmg tak terusik dah
Huhu

Hajat di hati ni
Nak dermakan mainan tu pada anak2 yg memerlukan
Pada anak yatim, pada anak2 tak berkemampuan
Pada anak2 Syria mungkin...

Apa salahnya kita gembirakan diorg kan?
Mainan2 tu pun takde la nampak baru sgt
Dan takde la pulak nampak buruk sgt
Masih boleh dibuat main lagi...

Tapi tu la, MamaZN tak berapa arif
Nak hantar pada siapa?
Saluran yang mana?

Kalau hantar ke rumah anak2 yatim
Tah bila la dapat pegi pun
Nak kena survey dulu
Nak kena tanya dulu dorg nak ke tak...
Dah la Sabtu Ahad pun kdg2 PapaZN kena kerja
Payah sket la nak ke mana2...

Kalau boleh biar la terus dapat pd mereka2 tu
Takut pulak kalau ada yg salahguna
Kata dia dari pihak sekian-sekian
Tapi amik kesempatan dengan menjual semula
Demi kepentingan sendiri ke kan?
Who knows?

Andai kata la ada sesape yang tau
Sharekan dengan MamaZN ek! :)
Takde la banyak
Ada la dalan 2-3 kotak gak (kotak kecik)

11 comments:

el berkata...

niat yg baik tu
hope dpt disalurkan/didermakan pd individu/komuniti yg betul

Nurul Nadiah+Khairil Syazwan berkata...

Betul..NAdiah pun ada masalah yang sama. Biasalah Nadiah ni anak sulung kemain semangatt beli mainan

mama lieyna berkata...

Akak pun taktau sgt..hrp ada yg dpt bg info...

Chekgu Azrine berkata...

Alhamdulillah..semoga Allah dpt membalasnya

Tihara berkata...

kalau bagi kat anak2 syria bagus kan, sian diorang.

CaDLyNN berkata...

banyaknye...zakwan da puas main ek..

Masya berkata...

tgh pikir jugak mana nak bagi mainan amir kat rumah tu huhuhuhu .. bnyk sgt ...

Iela Fazielah berkata...

bagus kamu... mcm akak bg kat anak buah... tp kalau rosak masuk dlm beg yg berisi botol2 plastik utk dijual ke kadai basi buruk/paperlama...recycle la konun... hihi

lieyalatif berkata...

LIEYA PUN same nad...nak sedekahkan mainan baju2 semua...ni kemas2 nak pindah ni mmg dpt berkotak2 hah....lieya nak cari rumah anak yatik kot...

kayyana berkata...

mintak mintaklah dpt kt mereka yg memerlukan.. jgn ada org ketiga kak.. takut die p jual blek mainan zakwan tuh. yes.. who knows right?

Tanpa Nama berkata...

salam akak..saya silent reader akak...akak boleh hantar mainan-mainan ke tadika atau pun ke nursery...kawan saya pernah bagi dekat situ..sekadar pendapat...

p/s:salam perkenalan kak nad...suka baca blog akak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...