04 September 2013

Cerita Pindah Rumah

Pindahnya lama dah
Lama tak lama dekat sebulan gak
Berat hati pada mulanya nak pindah
Sebab kesiankan Zakwan
Terpaksa berhenti sekolah
Tapi nak wat cemana
Demi PapaZN yg dapat rezeki di tmpt baru
Nak tak nak, ikut je la...
Zakwan tetap boleh sekolah lagi kan?
Cuma tmpt, suasana & kawan2 baru la nanti
Tahun depan baru Zakwan daftar semula
Buat masa ni, Zakwan belajar dengan Mamanya yg garang! Hehe

Takde apa yg nak disharekan
Nak share pun cerita tak seberapa
Hehe
Almaklum, bukan rumah sendiri pun
Sewa jugakkk
Tapi sbb ramai pulak yg bertanya...

Kami pindah dari BSP ke Rantau Panjang
Bukan Rantau Panjang Kelantan
Tapi Rantau Panjang Klang jek
Hehe
Jauh tak jauh
Jauh jugak la dari Putrajaya & Bangi
Kalau sblm ni boleh pi tiap2 minggu
Pasni tah bila la pulak kan
Melainkan kalau ada hal yg penting la

Pindah angkut barang 31/7/13
Betul2 seminggu sblm raya
Penat & letih tak usah kata la
Tapi Alhamdulillah diberi kesihatan yang baik
Dalam masa 2-3 hari dah siap kemas semua barang

Masa kat BSP dok umah 2 tingkat
4 bilik 3 bilik air
Tapi 1 bilik terpaksa dikorbankan jadi dapo
Sbb kat umah tu takde ruang dapo
Huhu!

Kat umah baru ni pulak
Dok umah 1 tingkat
4 bilik dengan 2 bilik air
Alhamdulillah selesa
1 master bedroom
1 bilik jadi bilik ZakwanNayli
1 bilik jadi bilik solat
1 bilik jadi bilik utiliti

Masa pindah barang kami tumpang rumah Aunty Wawa
Ada budak2 ni, susah sket bila nak buat kerja nnt
PapaZN jek yg uruskan hal pindah brg
Sewa lori 5 tan RM200
Campur 2 org pekerja (+ RM120)

Alhamdulillah
Budak2 ni pun serasi dgn rumah baru
Riso gak kalu depa nangis2 waktu mlm
Tapi nampaknya dorg happy dok sini
Lega sket la

Rumah ni perumahan baru
Cumanya perumahan ni dalam kawasan kampung
Kesian kat kawan2 yg dtg aritu
Sampai sesat2 bagai :)
Pasni jangan serik nak dtg lagi ek! :)

Apa lagi nak citer?
Tgk gambar jek la ek?
Hehe
Rumah biasa2 jek
Barang pun tak banyak
Janji selesa, bersih & kemas
Dah cukup bagi kami...
:)

28 comments:

lieyalatif berkata...

bile cite bab pindah ni mmg seriau kan nad....malasnye nak packing pastu unpackign balik...aduhhhh...lega dah tgk nad dah siap semua.....

betul kate nad yg penting2 anak2 serasi n hepi....

Adlin Mohamad berkata...

kita umah sendiri pun sepah nad weiiii ntah bila nk kemas huhuhu

syawalsimpsons berkata...

cantik la serius..sue suke sangat nga umah ni...cantik sesangat..

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

rumah baru nad nie cantik...
jue suka dengan dia punya design...
tak serik...insayallah kami datang lagi

ALoNa CintamaniszLite berkata...

dan takde ler kisah nayli cuba nak panjat tangga lagi, kann...hihi..

mama tisya berkata...

bila kena pindah randah ni leceh kan..tp utk kebaikan bersama terpaksa la kn...

Chekgu Azrine berkata...

Bersih je rumah sis..hehe

aanie berkata...

cantik rumah ni...

nad, suka la tempat nad letak fm tu...beli katne ek?

el berkata...

cantek n besar umah baru nad ni
suka el tgk
nak2 ada 4 bilik n 2 bilik air
syoklahhhhhhhhhhhh
lau pjg umo..lau pi belah2 kl tu..lau terlalu kt klang bleh la sggh hehe

mummy_ayu berkata...

wah..kemas N teratur jer rumah nad..

eima berkata...

aku penah rasa 2 kali pindah .. penat tatau nk cite la kan ...

klu boleh tak mo pindah dah ... mls ...

PUANSTOBERI berkata...

penat pindahhh.... akak smpai skang pun tak abis kemas. haha.

retu smpt la papaZN bercerita ngan abg Lan kan pasal pindah ni. sbb kiterang pun tu ari kemas barang dlm bln puasa gak..tp pindah idak la bln puasa.. penatttt...

Eliss Mie berkata...

dari depan mcm rumah eliss jugak :) tapi umah eliss 3 bilik jer.

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

cantiknyerrr umah baru nad..bab nak packing2 brg tu yg leceh sikit hihi

Gieyana berkata...

Mmg fenat nad kalau pindah..Kak G pon ms preggy ritu pindah kt penang ni..phewww mmg seksa..tp lngsung x buat keja pon..

Neway kemas bilik utilities nad tu..kak g nyer brg still dlm kotak ag kt bilik no 3 tu..nnt dh hbis pntg br nk kemas laa..:)

Fizah berkata...

wahh..kufi art tu glemer skrg kan..byk umah ada..hee..pindah mmg penat kan

Cho Zila berkata...

okler dapat rumah yang baru mestilah selesakan.. rantau panjang cam biasa dengarni...

lia berkata...

pindah umah adalah kerja plng menakutkan ha3... sb penat nyer tu, perghhhhh x senang bole ilang kan..

~aSHa~ berkata...

pindah ni mmg memenatkan...gagah juga bulan puasa tu pindah....

kira ni cepat jugak la kemas...
asha ni amik masa berbulan jugak nak kemas2..ehehheheee...setakat berumahtangga dah 4x dah pindah...dulu putrajaya jugak

*∽ IZAN ∽* berkata...

wahh pindah rumah memang penat NAd...! takpe rumah baru jauh lebih selesa... boleh lepak2 kat laman rumah...
rumah dah makin besar... nampak gaya bleh tambah lagi sorang ni ehek!!

Zura@Iwan berkata...

mmg seksa kn pindah rumah..
neway slmt dh pindah rumah..alhamdulillah..

tp best la nad..duk rumah bwh ni, rumah pun bsr..mcm nk pindah umah kt sp tu je..hahaha..

mama lieyna berkata...

Suasana baru..best jugak kan.. bleh ubah angin gitu :-)

Okla, anak2 selesa..maknye pun akan jd ok..

Lily@MamaZaraZareef berkata...

mmg nmpak selesa umah baru ni..budak2 pon nmpak happy sokmo..hehe..nway, kite dah dua kali gak smpai rantau pjg ni..gi umah member blog n fb norly saliana..mmg tiap kali pegi tak sah kalau tak sesat..=p

Lily@MamaZaraZareef berkata...

mmg nmpak selesa umah baru ni..budak2 pon nmpak happy sokmo..hehe..nway, kite dah dua kali gak smpai rantau pjg ni..gi umah member blog n fb norly saliana..mmg tiap kali pegi tak sah kalau tak sesat..=p

bieyah ahmad berkata...

sy pon dok rantau pjg...kuarters skolh tu...bpe swe nie kak...klo umh bwh sng xpyh knw naek tangga kn...

Sweetmama berkata...

Aduihai mmg penat menguruskan urusan pindah rumah ni, rumah yg x pindah ni pun bila sekali buat taskforce mengemas letih x igt.., pening tang nak mengemas stor, setahun sekali baru buat clearing

cantik kemas je rumah baru nad ni..

zety berkata...

nad..selesa sgt umahnye!!! suke ade bilik solat tu..penat berkemas mmg lmbtttt la ilangg,hehehe

kayyana berkata...

kak nad, mcm umah baru.. umah sewa ke? bukan beli ek?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...