06 Julai 2013

Mi Goreng - Masak Sendiri Lagi Puas Hati ^_^

Minggu baru-baru ni
2 kali masak mi goreng
Sekali, sebab diri sendrik yang teringin nak makan
Masak untuk kali kedua pulak sebab ank bujang pulang ngidam, haha!
Kemain dia order nak makan mi goreng sedap mama masak
Bijak dia 'memancing' mama :)


Baru jek sampai umah dari Cuti-Cuti Malaysia - Taiping
Terus sinsing lengan baju masak kat dapo
Cuti-cuti dah abes, rutin pun kembali seperti biasa :)


Kebetulan masa otw balik dari Taiping tu singgah Pantai Remis jap
Beli ikan & udang segar
Boleh la jadi bahan masak mi tu ;)

 Dulu serius tak pandai masak mi
Kalau masak mesti tak cantek walau sedap
Lama-lama bila dah banyak kali masak
Baru la ada rupa sket ;)
Practice makes perfect, bak kata orang Jowo, muahaha! ;)


11 comments:

SyamilaMohd berkata...

dah lama tak masak mee goreng...biaa buat mee lidi atau bihun je..boleh la cari bahan buat petang ni... ;-)

sedap je nampak mee itew...hik3

Chekgu Azrine berkata...

Mmg nampak sedap..terliur nengok

Ya ALya berkata...

style mak n ya lak masak mee mst letak kuah sate....sedap nad....mmg ada ummmmpppph...letak kuah satay tu time tumis tu yer....pastu baru campur mee...biasa klu ad kuah satay balance mst akn buat mee goreng....cuba la...yg pasti dpt kuah satay sedap...sedap la mee nyer....

Ya ALya berkata...

style mak n ya lak masak mee mst letak kuah sate....sedap nad....mmg ada ummmmpppph...letak kuah satay tu time tumis tu yer....pastu baru campur mee...biasa klu ad kuah satay balance mst akn buat mee goreng....cuba la...yg pasti dpt kuah satay sedap...sedap la mee nyer....

mama lieyna berkata...

Tu la, k.eina pun masih tak reti masak mee or bihun bg nmpak lawa..sedap tu, ok dh pada tekak..hehe.. tmbh2 kalau nk msk utk buat jamuan or mkn ramai2.. kurang bijak nk kasi cantik..huu..

zety berkata...

betulll..masak sendiri markah 10/10!!

Lily@MamaZaraZareef berkata...

kite kalau masak mee goreng akhirnye mesti kaler itam sbb top up ngan kicap..dasar org jawa suke kicap kan..hahahahaha

eima berkata...

dulu aku terer masak mee sejak akhir2 ni dah tak pandai .. asek tak sedap je ... pelik betui mungkin la betui pepatah jawa tu ... akhir2 ni dah jrg nmasak kat rumah

MamaFarah berkata...

hehehe..amboi zakwan main order jer ej..nasib la mama tu pandai masak..
uiks!pepatah wong jowo ngomong ek..hahaha

ALoNa CintamaniszLite berkata...

mm...yummy...mee goreng tu..

Masya berkata...

terbaiklah .. dulu samalah x reti nak masak mee goreng, skrg ok dah.. tipsnya jgn masukkan garam.. nnt masin... letak sos tiram jer.. lbh sikit .. dgn kicap...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...