12 Julai 2013

Jalan-Jalan Cari Durian Di Banting

Sekarang ni musim durian ke?
Bukan kan?

Mahal kemain lagi harga durian - RM10/kilo!
Tu kat Banting, kat tempat lain MamaZN tak sure, huhu!

Tapi disebabkan nakkkkk sangat punya pasal, beli la jugak T_T
Jauh plak tu mencarinya, sampai ke Banting
Kami pi kat area Kampung Olak Lempit sana nun
Ada la jugak orang yang jual
Beli 2 biji buat nak merasa-rasa
Tu pun dah kena RM30! Fengggsannn! 






Cerita utk gambar yang kat atas ni ^___^
Sebenarnya Zakwan tunjuk kat durian tu sambil dia tanya kat PapaZN
Ha, Papa... ni durian apa ni, Papa?
PapaZN konon cam nak tunjuk terror la (padahal taktau! =p) 
Terus jek kasi jawapan durian musang king
Zakwan balas balik
Salah! Ni durian Tok Dalang la, Papa!
Hahaha! Tergelak MamaZN dibuatnya! =p
Sape yang tengok Upin Ipin mesti la tau sape Tok Dalang tu :)

Dah beli durian 2 bijik, kami beli rambutan jugak 1 ikat
Zakwan nak rambutan
1 ikat = RM10




Balik dari Banting trus lajak sampai ke Bandar Mahkota, Cheras
Jauh tak jauh, huhuhu!
Asalnya nak jumpa BIL kat airport (dia keje sana)
Tapi tak jadik plak sbb hari Sabtu tu dia tak keje
Jadiknya, bawak la buah-buahan tempatan tu share ramai-ramai
Baru syiokkk! :)


Zakwan jumpa sepupu sepapat :)


Gambo gegar! Ate, semua pun takmo diam :)


Ini budak memang pantang nampak kamera =p


Naseb baek sedap rambutannya
Durian pun sama
Perghhh! Memang sedap! Isi pun banyak
Best-best
Dah tak kempunan dah, hehehee
 
 

13 comments:

MamaFarah berkata...

hilang kempunan nad...hahahha..sampai ke banting di redahnya...

Ya ALya berkata...

mahal tul rambutan tu seikat rm10..tapi sekarang semuanyer mahal kan...mana ada yg murah....

JaSSNaNi berkata...

tudia.. sampai banting cari durian tu... kalau tak beli saja je namanya.. hehehe.. :D

kalau umah akak semua suka durian.. kecuali kinah.. kalau beli durian.. dia siap2 berdoa lagi.. cepat lah habis musim durian.. sbb dia tak tahan bau rumah dengan durian.. katanya busuk.. so setiap kali beli.. sure kami beli manggis utk kinah.. sbb kinah makan manggis.. :D baru mulut dia tutup.. :D

Masya berkata...

kat olak lempik u mmg bnyk org jual buah² kd² nanas pun ada dgn cempedak bila musimnya.. belum musim durian eh..

lizz berkata...

saya hari tu baru makan durian kat belah pinang musim durian skang ni...

Fiza Rahman berkata...

Hahaha...durin tk dalang yer. Sedapnya tgk doyan tu. Pandai betul anak dara ni posing erk.

syawalsimpsons berkata...

dah lama tak makan durian ni...aritu tgk je izz ngan maktok dier makan

Zura@Iwan berkata...

buah2an tempatan...

akak suka moktan n mggis..

ritu irfan pon pulun moktan , mybe sbb tu la kut dia batuk + selsema..huhu

Rizziela berkata...

Memang bukan musim lagi..

Nak buat Crepe durian jenuh nak mencari..harga pun mahai lagi

lia berkata...

rambutan 2 mahal nyer nad....

kita skng kalau teringin, beli kat c4 jer durian he3

mama lieyna berkata...

Woooo mkn reramai, best2x :-)

el berkata...

kdg2 doyan leh cicah 1biji RM10 ritu last peknen..smpi dah due tp x banak2..bedal doyan mahal pun x banak gak hahaha

ALoNa CintamaniszLite berkata...

akak jgk yg tak makan lagi duyan musim ni. Kengkonon tingat anak tak makan duyan jgk lagi..
Last2 angah yg dh pekena duyan dulu. Cikgu homeroom dia belanja masa aktiviti makan kat luar seminggu sebelum pose ari tu..huhu.

Takpe, nanti leh beli...makan ngan along, akiss dan angah jgk. Tu pun kalo ada rezeki laa nk pekena durian musim ni. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...