20 Jun 2013

Pecah Bibir Sebab Jatuh Tersembam!


Hmmmm, tak tau nak kata cemane dah
Tah kali ke berapa tah ni
Rasa-rasanya ada la kali ke 3 ke 4 ke
Main-main-main, tersadung - jatuh tersembam - bibir pecah - berdarah!
Eeee, MamaZN seriau nengok darah yang banyak tu!
Tapi sbb anak yang kena, terpaksa ku tahan jebat! =p

Ni la ni... Budak ni la yang jatuh tersembam tu!


Dah tiba waktu tido budak-budak ni dah
Toto pun dah siap bentang dah
Tapi nakkk jugak main lagi
Gelak-gelak, huha-huha main ngan Abang Zack
Dah ngantuk, tapi mata ditahan-tahan
Tak perasan toto tu, tersadung
Terus tersembam atas lantai mozek!
Adduuuuu! Terasa jugak cemane sakitnya tu!
Bibir tu sampai pecah sebab berlaga dgn gigi
Nak tekap dengan kain, nak surutkan darah tu pun takut Nayli rasa pedih


Tu, nampak tak kat bibir atas dia tu?


Tapi tu la Nayli ni
Nanges meraung dia ada la dalam 3-4 minit jek
Lepas tu boleh gelak-gelak balik main lari-lari dengan Abang Zack
Abang Zack tu dah la risau kalau-kalau Nayli jatuh lagi
Lepas Nayli jatuh tu pun Abang Zack berapa kali ulang tah kata
Bukan saya buat Mama, bukan saya buat...


Esoknya dah start membengkak dah bibir Nayli, huhu!


Kuat semangat gak Nayli ni
Ngalahkan boboi!
Abang Zack pun takde la selincah dia ni, huhu!


p/s:
Jaga-jaga Nayli
Jangan lesak sangattttt...
Kang turun plak rege hantaran, hahahah! =p
Tettt! =p


18 comments:

ch@ berkata...

Sama ngn Arrizqi. Kadang2 kagum ngn bbdk ni, sakit pun gagah jgk main. Tak putus asa.
Adli lasak biasa2 je la. Part2 jatuh ni mmg dia elakkan diri.

mama lieyna berkata...

Huhu.. samalah dgn akeem ni... jatuh pecah berdarah, lebam.. kejap je nangisnye, pastu melasak balik... alahai... takpe, akeem masuk meminng nnti, ahaks... :P

syawalsimpsons berkata...

mmg boleh geng la ngan syawal...pon asik la berdarah sana sini jaa

Cho Zila berkata...

alahai Nayli... akakpun seriau tapi kalau dah anak sendiri nak buat camnerkan...kenalah gak

mummy_ayu berkata...

ala siannya...biasa la tu..yg ketua dia abang....dia pun sama la lasak..
leh geng la ngan Iris nie...

Masni Syafie berkata...

anak-anak nie kena tengok selalu...kadang2 depan mata pun boleh terjatuh...sian die..huhu

Fiza Rahman berkata...

Siannya nayli. Jatuh tersembam ni lah yg takut sket. Silap2 gigi pon bley patah.

Smoga cepat sembuh.

MRS. K berkata...

gambar last tu sebijik muka abang zack hehehe

lasak nayli nih

Masya berkata...

bkn kata zakwan.. abg amir pun x aktif mcm nayli rasanya hahaha ... walupun.. amir bnyk kali jugak jatuh tersadung bibir pecah..

eima berkata...

die ngan alisha mmg lasak .... tp alisha tak penah tersadung ...klu jatuh pun lebam2 pipi dahi je mulut tak penah pecah

mama tisya berkata...

bole tahan lasak ye...jg2 hantaran turun nanti..hehe

MamaFarah berkata...

hahaha..nayli kuatkan.. hehehe.nnt nad sediakan jeli gamat(mcm air gel) ..bagus tau..kalau utk darah2 ni cepat stop tau darahnya..anak2 akak memang akak stanby tu jer kat umh dan kemana2..letak dlm peti ais biar sejuk ..

zarena heeney berkata...

letak di rumah minyak gamat
sapu mmg cepat baiknya

Zura@Iwan berkata...

aktif + cergas Nayli ni..hikss

tk per...bsr nnti kuat hati orgnya..hikss..

#tang mana yg sm Irfan n Nayli tu Nad..hahaha..ermmm akak rasa kt mata kot? ke hidung ? kahhhh! ke mulut...kui2x..

aLyNnZ berkata...

alahai siannyer baby nayli..budak2 nak besar camni ler kan..

Sweetmama berkata...

ciannye nayli,

ziqry pun sama selalu tersadung/tersungkur, dh la gigi kapak, itu yg bila jatuh gigi kapak dia tu menghentam bibir dia yg halus tu n mula la berdarah..tp betul la semangat diorang kuat..kita yg nengok seriau..

Sue-Rya Qistina berkata...

hehehe..samalah dgn bambam tu ha. lasak kemain lagi. bnyk kali dah jatuh tersembam, berdarah kt bibir tu

Adlin Mohamad berkata...

budak aktif mmg cam gitu sama je ngan kyreen dia nk buat xperimen agaknya masukkan jari kat kipas angin yg tgh pusing sib baik xde apa2 cuma sakit la sbb tu dia lalak tp kejap je pastu buat lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...