15 Mei 2013

Masak-Masak | DAGING GORENG KUNYIT

Lama dah tak beli daging
Ate, maheyyy bebeno! ;)
Tengok gambo ni, teringin pulak la nak makan daging goreng kunyit




Ntah bila punya masakan ntah
Ada dok terperap dalam draft tu, saje je la kasi up ;)


Resepi : Daging Goreng Kunyit Versi MamaZN

Daging tu ditos, diperap dengan serbuk kunyit dan garam - digoreng kejap
Tumis bawang, cili merah, cili padi
Masukkan balik daging yang digoreng tadi
Pastu perasakan dengan gula dan garam sket 
(garam sket jek, sbb tadi dh letak masa goreng daging)

Versi kawan-kawan pulak cemane?

Nak beli gak la daging sket nanti
Tetibe ni teringin pulak nak buat burger bakar sendrik
Pastu nak buat bergedil
Pastu sedap gak kalu masak kari daging, cicah ngan roti ke
Pergghhhh!

Hmmmm, nanti la ;)


p/s:
Tetibe terasa seakan ada bisikan 'Kolesterolllllll...!'
Hahahaha!


6 comments:

ALoNa CintamaniszLite berkata...

bagus makan daging ni.
tp tu laa...bkn boleh makan byk sgt..nanti leh darah tinggi, huhu..

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam nad,K.atie suka masak daging goreng kunyit ni..sedap!!

mama lieyna berkata...

Ada jgk kwn k.eina pnh tanya psl resepi dgg goreng kunyit ni, walhal gitu2 je kan gorengnya... hehe.. dap dap.,. Ada stok dgg kt umah..bleh la buat, trliur plak tetiba :-)

PUANSTOBERI berkata...

beger bako tu buleh buat dlm pemanggang ajaib kut kan. tggu la bila da lps bercuti pjg nati akak nak buat. huhu.

ch@ berkata...

Suka sgt. Kita lmh beli dgg nk motong tu, ada byk lmk2nya. Haih! Nk nangis rasa. Slalu jgk beli dgg tapi buat biasa2 je, segan nk up entry. I kureng pandai masak.

Sue-Rya Qistina berkata...

pergghhh...bikin terliur je ni!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...