20 Mac 2013

Siapa Yang Accident?!

Ingat lagi gambar kaki yang terlantar atas katil hospital tu?
Tu bukan PapaZN
Ramai yang ingat PapaZN, tapi sebenarnya bukan
Sape ada bace kat FB tau la
Tapi takpe, MamaZN stori sket kat sini

Sabtu lepas kul 8 pagi kami dah bertolak balik Teluk Intan
Terus ke Hospital Manjung nak melawat adik ipar (adik PapaZN)
Sampai sana dalam kul 12 tgh hari

Allah...
Rasa sayu, rasa sedih, rasa sebak sume ada
Bila tengok adik ipar terlantar sakit macam tu
Tulang belakang famili PapaZN ni
Sebab dia yang menjaga MIL, FIL & Embah kat kampung
Tapi nak buat cemane kan
Dah nak kena... ;(

Walau kita berhati-hati di jalan raya pun
Tapi disebabkan kelalaian dan kecuaian pengguna jalan raya lain, kita kena jugak
Itu la yang terjadik pada adik ipar ni
 Berlanggar antara motor adik ipar dgn kereta masa nak balik dari keje

Kaki dah kene masuk besi
Lepas seminggu ni nanti baru boleh operate pulak
Alhamdulillah takde kecederaan lain macam kat muka @ tangan
Cuma kat peha belah kanan tu la
Yang agak teruk sket luka nya dan perlu dibedah

 Kami dok kat hospital tu dari jam 12 tgh hari sampai ke 6 ptg
Sebab PapaZN & BIL nak settlekan masalah motor, insurance, kereta dan macam-macam lagi la
Settle sume baru balik kampung PapaZN
Tu pun dah jam 7 lebih baru sampai umah
Kesian kat anak-anak
Dok melepek menunggu Papa diorg ni settlekan sume
Baby Nayli pun sempat la tido kejap - tu pun kejap je! Huhu!
Yang lain memang mengaruk tak abes-abes
Sebab tak selesa
Dengan penat, berlengas, tak cukup tido
Takpela anak-anak, kasi peluang Papa settlekan hal Paman ni dulu
Kesian Paman...
Harap anak-anak faham la kan walau diorg kecik lagi tak paham pebenda!


Anak-anak yang sedia menanti


Kalu jalan pun siap lentok-lentok camni, maknanya dah penat sangat la tu
Nak berdukung jek dah...


Nak dijadikan cerita
Mintak tolong housemate adik ipar hantarkan baju bajan balik kampung
Tengok-tengok housemate tu pulak eksiden masa dalam perjalanan
Allah, lepas satu, satu dugaan


Tu yang berkerusi roda tu kawan adik ipar tu la


Apa-apa pun moga adik ipar cepat sembuh
Walaupun tau ianya akan makan masa
Tapi in shaa Allah, berkat sabar, berkat doa dari semua, berkat kuat semangat
Tak mustahil akan cepat sembuh, kan?

Adeyh, sebak plak tetiba.... ='/


hati-hati di jalan raya kawan-kawan
ingat lah mereka yg tersayang


p/s:
kepala ting tong! sejak semalam, huhu!
denyut-denyut ni... harap kurang la cepat, ksian kat anak2, huhu!




17 comments:

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

moga cepat sembuh

syawalsimpsons berkata...

allah dugaan ye nad...adik ipar nad ye..lps dier, kawan dier pulak

eT berkata...

serius kite pon igt papa zakwan...adik ipar rupanya...moga cepat sembuh..

MRS. K berkata...

cepat sihat paman ZN

♥cikmOt♥ berkata...

tulah kan, malang tak berbau...kalu kita hati2...orang lain tak, sama jugak kan

Sue-Rya Qistina berkata...

semoga cepat sembuh ya.

eima berkata...

semoga cepat sembuh paman ZN ye ...

fazilzura berkata...

ooo adik ipor keee...

wakakk ku trlepas berita la plak

Myra Jay berkata...

Moga cepat sembuh to adik ipar Sis..

Malang tak berbau kan walau kita berhati-hati

Ya ALya berkata...

semoga cpt sembuh...amin..

comeynyer la gambar lentok nayli tu....hehehe

Masya berkata...

ya allah dugaan betul yer... moga adk ipar cepat sembuh, abg sepupu pun baru jer minggu lps excidet.. patah kaki kiri.. hujung minggu tu pulak... abg pd abg sepupu tu nak nikah.. mmg kelangkelibut kami dibuatnya.. sebab abg sepupu yg excident tu yg banyak menguruskan hal abg dia nak nikah.. org kata mlg x berbau.. diduga macam ni mesti ada hikmah....

ALoNa CintamaniszLite berkata...

semoga cepat sembuh ler anak2 muda harapan bangsa...

Nayli tu takde seluar longgar2 ke?? hehe......saja jer tanya. Geram tgk kaki dia yg bolat2 tu...lalalalal...

Adlin Mohamad berkata...

mmg ngeri ..kita ari2 keje naik moto mmg kecut perut ari2 nampak xcident mintak2 di jaukan dr kami amin..

cepat sembuh yea paman ..

mummy_ayu berkata...

semoga cepat sembuh yer..

mamalieyna berkata...

Dugaan... moga cepatbaik paman n kawannye tu..

mamafarah4 berkata...

Semoga adik ipar nad cepat sembuh..
Sian kan ank2 kalo kene berkorban cam gitu. Tapi In Sya Allah ada hikmahnya.. Yang penting ikhlas..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

moga cpt sembuh yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...