28 Mac 2013

My Lil' Helper | Mula-Mula Tolong, Lama-Lama Main! :)


Zakwan sekarang ni memang boleh diharap
Alhamdulillah, syukur di situ
Kalau disuruh amik apa-apa
Dengan senang hati dia tolong
Tapi kalau kita mintak tolong time dia tgh khusyuk buat sesuatu
Dia akan tolong jugak, tp mulut dia pokpekpokpek sama la, hihihihi

Kalau dah semak-semak kat umah pun sama
Dah pandai buat semak, dia kemas balik bila nak buat menda lain
Makpak dia mmg dah ajar Zakwan camtu
Contoh: 
Kalau nak main, boleh main
Tapi kalau lepas main nak tengok tv, mainan kena kemas semula
Kalu tak, takleh tgk tv

Sekarang ni Zakwan dah paham sendiri
Dah tengah main-main tu, tiba-tiba ada citer kartun yang dia suka
Dia sendri akan nyanyi
Clean up, clean up... Everybody let's clean up
Ni MamaZN tak ajar, dia blaja kat skool ^_^

Semalam Zakwan rajin pulak la nak siram pokok yang ada 2-3 pasu tu
MamaZN xde la halang
Kasik la dia peluang nak tolong tu kan
Pastu puji-puji la sket kan? Kasi reward ;)

Kali pertama ok lagi
Ni dah sampai kali ke 4-5 asek sirammmm jek pokok tu 
Memang naik jugak la suara MamaZN ni, haha!
Dari niat nak tolong, dah seronok main air plak dia ;)




Si kecik tu dok peratiiii jek tu... Pasni dia 'follow' la plak ;)


Tapi yang ni paling tak tahan sekali ni
Hahah!
Pokok-pokok kaktus yang beli kat Cameron Highlands dulu tu
Abes disiramnya jugak 2-3 kali!
Mula-mula MamaZN tak perasan
Dah masuk kali ketiga baru perasan bila tengok area kaktus tu dah basah btul!
Sabo je la! =p




Zakwan pakai baju skolah tu semalam
Sebab Zakwan ada kelas tambahan
Tak padan dengan tadika kan?
Still ada kelas tambahan 
Tapi elok jugak kot
At least terisi la pagi-pagi Zakwan tu
Kalu dok umah asek nak tgk kartunnn jek...
Hari ni pun Zakwan ada lagi kelas tambahan
Kami 2 beranak jek la dok umah ni, huhu! ;)




16 comments:

mamalieyna berkata...

Rajin abg zack.. :-)

Syook dok umah bertanah..huu

syawalsimpsons berkata...

baguih zakwan ni..at least kalo main2 pon, tetap nak tolong jugakkan

lieyalatif berkata...

Eh nad, lieya mmg perasan zakwan ni lain...die lain dari budak boy yg lain...yelaaa lieya kan ikut blog nad dah lame....dari yg nad cerita tu mmg lieya dah boleh agak....zakwan ni matured dari umur sebenar die....

mamafarah4 berkata...

wah!ada kelas tambahan lagi..tadika dah mcm budak sekolah biasa plak..

mummy_ayu berkata...

rajin nya dia..tolong Mama yer...

wah..cuti sekolah pun ada kelas tambahan, bagus la..

Adlin Mohamad berkata...

hahaha nayli dok peratti je ye kak ton !!! kekekeee kat umah bebudak ni main toys mak dia ajar pas main suh kemas xde nye kemas ..nak bg upah baru dok simpan balik toys2 tu ..pompuan ni dah malas ...abg zack mmg rajin hehehe

Sue-Rya Qistina berkata...

bagusnya anak bujang nad ni :)

eima berkata...

kelas tambahan hmm pelik la... kasi xplain la nad...

budak2 mmg cam tu ... sronok nk je labih ...

dini berkata...

akk blh dptkn email akk x??ada benda nak email...hehehhehe...dini ada add akk kt fb tp akk xapprove dini lagi...sedeyyyy :)

mama ila berkata...

Rajin abang zakwan siram pokok...pasni baby nayli lah pulak yer siram.. =)

ALoNa CintamaniszLite berkata...

Alhmdulillah..syukur ada anak baik mcm ni.
**xsgka ye..cikgu tabika sgt rajin wat kelas tambahan....hehe.

zarena heeney berkata...

banjir terus dibuatnya hehehehe

Nafisa81 berkata...

yg seronok macam main air tu mmg seronok nak tolong...

ch@ berkata...

Main air, tu misi yg sbnr nya. Nayli tu...geram je.

Masya berkata...

budak² ni mmg kene puji² sikit barulah semangat... main air biasalah tu.. jgn tak tahu amir sekarang mandi lg lama dr ibu siap sabun pipi nak wangi haduh².. saboo jerlah...

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

good boy abg zack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...