08 Februari 2013

Masih Ada Lagi Di Tengah Bandar?

Susah dah kot nak jumpa
Kalu ada pun jarang-jarang
Tapi.......
Setakat ni, memang payah la kot!

Kawan-kawan penah ke gi kenduri kawen kat tengah-tengah bandar KL
Tapi kenduri nya adalah masak sendri dan bukan katering?
Susah kan nak jumpa sekarang ni?
Dengan faktor keluasan rumah yang cenonet 
~ ramai yang pilih nak buat kenduri kat dewan
Dengan faktor masa yang terhad
~ kenduri Sabtu Ahad, kene amik banyak cuti plak nak siapkan benda2 renyah
Dengan faktor $$$ yang lebih besarrr, hahah!
Ramai dah yang pilih utk buat katering jek
Sonang! :)

Tabik spring kat famili sedara PapaZN 
Aritu kan kitorang pi kenduri umah sedara PapaZN kat Keramat AU3 tu
Ingatkan diorg buat katering
Rupa-rupanya masak sendrik... Kagum disitu
Pastu siap tumpang umah Allahyarham Latif Ibrahim plak 
Sebab rumah sebelah menyebelah, tumpang la utk buat masak-masak
Semua menu pun diorang masak sendrik 
Kitorang plak, 'baik' sangat kan...
Datang jengah sket-sket, dapat makan dulu
Bukan nak tolong, hahah! Apa daaa =p


Kerja-kerja memasak sedang dilakukan petang tu
Kenduri betul, keesokkan harinya...


Kami datang 2 buah kereta, sekali dgn kakak & adik PapaZN



Orang tengah sebuk2 merewang, kami tukang tengok, haha!



Tu kat tengah-tengah bandar
Merewang buat kerja-kerja masak
Tu yang MamaZN rasa kagum sket tu
Kalu kat kampung lain la citer kan
Memang masih diamalkan kerja2 gotong royong masak memasak ni


p/s:
Kenduri kami adek beradik pun katering jekkkk ;)

 

 

11 comments:

syawalsimpsons berkata...

sama la nad..kami adik beradik pon kenduri katering yg settlekan

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

seronokkan jarang jumpa kat bandar nie...

Sidratul Muntaha berkata...

aku so far
kenduri adik beradik mgm adik beradik buat
then malas sebenarnya nak panggil orang ckp
ade special kes taksedap sikti arr psl org kg aku klu part kenduri
mmg better amik katering sbnrnya..
tpi sicne peralatan dah ade
mmg msk adik beradik jelah
huhuh

MRS. K berkata...

masa kite kawin belah hubby kat KL depa rewang jugak dgn orang flat

eima berkata...

mmg kagum ....
mana ade dah org buat rewang klu KL ni
tp kat kg aku buat katering org kampung pulau ...hahahha merajuk

ieyda berkata...

sebelah husband, semua kat Bangi,kalau wat makan2 mesti gotong royong adik beradik. Xpenah panggil katering coz adik beradik husband semua terer masak, malu ieyda nak msuk dapur kalau dorang ada, sebabnya ieyda nie bukan terer sgt poun masak. setakat nak makn2 kita2 blhlah...hihihiihii

amiey lee berkata...

Heee kami pun still masak beramai2.. masih amalkan berkmpung..potong bawang suma...klu hri knduri makcik2 akan jaga kaunter buffet...pakcik2 basuh pinggan hheeer

*∽ IZAN ∽* berkata...

waaa bagus.. semangat kejiranan masih kukuh gitewwww

mummy_ayu berkata...

ye la..sekarang majoriti guna catering jer..senang..kalau majlis yg kecik2 mcm doa selamat ker..ok la masak sendiri

MizzTina berkata...

mostly..semua la..guna katering, ssh jmpa yg rewang² mcm tu..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

rewang ni dpt erat silaturahim lagi kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...