15 Februari 2013

Khidmat Pos/Kurier Boleh Renggangkan Hubungan?

Huhuhu!
Harap tidak! :(

Kalau dulu-dulu, kita nak behubung tulis surat bagai kan
Pen pal, sahabat pena katanya...
Tapi sekarang ni, macam-macam teknologi dah ada
Macam-macam perantaraan dah wujud
Cuma pandai dgn tidak jek nak guna dengan bijak

Tapi khidmat pos masih tak dilupa
Nak-nak plak utk hantar barang
Lagi la zaman-zaman sekarang ni online bisnes sana sini
Banyak barang nak dihantar jauh-jauh

Tapi tu la kan...
Sedih gak la sebenarnya
Bila dapat tau barang yang dipos pada kita / yang kita pos
Tak sampai pada tangan kita / penerima
Lagi-lagi la hubungan antara penjual dengan customer
Kalu dapat customer yang baik - bersabar la lagi
Kalu dapat customer yang fussy - bersabar kene lagi banyak!

Kalu hubungan antara kawan-kawan?
Huhuhu... Tak sanggup kot berenggang sebab hal macam ni
Bukan salah kita yang menghantar, bukan salah kawan yang menerima
Begitu jugak sebaliknya
Tapi salah siapa bila barang yg dipos tak sampai-sampai?
Nakkan salah kan khidmat pos/kurier?

 Kita pun paham la jugak diorang banyak keje
Banyak barang nak kene hantar ke seluruh pelosok tempat
Tapi.....
Takkan la barang tu M.I.A macam tu jek?
(missing in action)
Mesti la ada kat mana-mana, kan?

Kita nak kututk-kutuk, caci maki khidmat pos/kurier ni pun tak boleh jugak
Tak baekkkkk
Tapi harap-harapnya tak berpanjangan la khidmat yg takbest macam ni
Bila dah banyak rungutan dan komplen, seeloknya perbaiki la mutu servis kan?

Ala....
Sedey la...
Sedey sebenarnya
MamaZN pos barang, barang tak sampai kat kawan-kawan
Kawan-kawan pos barang pada MamaZN, pun alami nasib serupa
Keeeee masalah tu timbul sbb MamaZN dok ceruk dunia ni?
Tak kottttt kan?


Harap-harapnya 
Takde yang serik dengan MamaZN ye
Kita tetap berkawan kan walaupun barang tak sampai?
Hehehe ;)
Maaf tau kalau banyak bazirkan $$$ kawan-kawan ;/
Huhu! Sedey ;(


p/s:
Emo sesangat pepagi ni ;(

20 comments:

Sue-Rya Qistina berkata...

risau jugak jadi camtu kan. so far xpernah lg kena camtu. huhuhu

♥cikmOt♥ berkata...

yang jauh kita dekatkan...huhuhu

mamafarah4 berkata...

jangan la sedih nad, semua tu kan diluar kawalan kita...
tak mo emosi2 tau..nanti baby nayli sedih jugak..hehehe
Akak punya FM tu akak rasa lom sampai lagi kot..Akak bajet minggu ni kot sampai..(nak jugak kan.yelah..FM menang tu.bangga jap)

fazilzura berkata...

emmm sabo2 yew..

diorg tu patt tingkt sevs...

Falsya berkata...

kadang jd masalah pun kalau barang xsmp2 nie..kalau kene yg paham, alhamdulillah tp kalau kene yg xpaham, itu yg boleh jd renggang tuh..

kalau brg mia lagi la pening kepala..

Chekgu Azrine berkata...

Pihak derang kena tgkatkan servis derang..klu x lelama org dh tak pecaya..alhmdylillah..so far xpnh alami lg..

Nafisa81 berkata...

masa kerja al ikhsan dulu pakai KTM jer utk hantar barang dr warehouse ke outlet. memang murah tapi...adoiiii....yg hilang jgn citer la...

zarena heeney berkata...

kena selalu call tanya kita punya barang..klu diam jea mmg akan lesap la brg tu

syawalsimpsons berkata...

tu la sue pon esau sekarang, sebab baru hantar 1 brg guna city link..harap2 ok la...

Masya berkata...

kes mcm ni baru jer terkena.. nasib baiklah akhirnya brg tu sampai tau.. huk.. huk.. hukk...

eima berkata...

paling risau klu beli brg online tp tak dpt2 brg gile...duit dah abis tp tak de brg

mama_umar_maryam berkata...

hmm, zt nipon ade jgk customer heels and tux blm received brg die..tp penyabarnyelah customer nih, rezeki btol dpt customer memahami camni..zt prntscn tracking poslaju bagai mmg..huhu..

nadia berkata...

kesian kak nad. sabar ye kak. :)
eh jap, tapi stensil nadia pos hari tu dapat kannnnnnnn?

Noor Taqwa berkata...

pernah terkena jugk.. tp plg tension klau brg sampai tp kita x de kt umah, pastu posmen plak x tgglkan note.. :-(

Gieyana berkata...

adess..fm yg Kak G send tue pon x smpai2kan...rsnya dorg dh amik la kot...x der notification dr pos pon..pastu cebisan dr parcel tue pon dh x tau kak G letak mn...

Ya ALya berkata...

Isssshhhh....xrenggang pun...still masih boleh kwn kn.....

ALoNa CintamaniszLite berkata...

owh, itu maksud 'renggang' di situ???

Akak ingatkan 'renggang' sbb nk bagi bungkusan dh tak payah berjumpa, bertemu mesra bertentang mata...camtu..
Rupa2nya renggang sebab barang yg dijanjikan tak sampai???

Nana berkata...

Penah tjadi pos adiah contest kain pasang xsampai kat pemenang sedih mujor budak tu xkisah

Azian Elias berkata...

mmemang akan bermasalah. tapi tu lah kann. kita selalunya try the best. nak jadi gak nak buat macamana kan.

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

kalau benda nk jd nk buat mcm mn kan...wani penah gak pos brg kt org tp xsampai hampeh tol la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...